• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

مجهزترین مرکز دیالیز شمالغرب کشور در مراغه ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 39385
  • 04 آذر 1400 - 10:45
مجهزترین مرکز دیالیز شمالغرب کشور در مراغه ایجاد می‌شود
یاز اکو - عملیات اجرایی مجهزترین درمانگاه تخصصی دیالیز شمالغرب کشور در مراغه با سرمایه گذاری کنسرسیوم دیالیز ایران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز چهارشنبه در آیین شروع عملیات احداث این مرکز درمانی گفت: احداث مجموعه های بهداشتی و درمانی چون مرکز دیالیز توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه ساز کمک به بخش دولتی برای حمایت از بیماران است.

سیدعلی موسوی افزود: سرمایه گذاری کنسرسیوم دیالیز ایران در احداث کلینیک نخصصی داخلی و دیالیز در این شهرستان با حدود ۸۰ میلیارد تومان علاوه بر توسعه زیرساخت های درمانی و اشتغال زایی در این بخش، موجب حمایت از بیماران دیالیزی منطقه شمالغرب خواهد بود.

وی ادامه داد: با احداث و بهره برداری از این کلینیک تخصصی ارائه خدمات به بیماران همودیالیز تسهیل شده و آزمایشگاه مجهز و درمانگاه تخصصی آن موجب خدمات رسانی مناسب به این بیماران خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر حرکت ها و سرمایه گذاری های خیران بخش بهداشت و سلامت در کنار خدمات ارائه شده از سوی دانشکده علوم پزشکی موجب خدمات رسانی بهینه برای بیماران از جمله احداث مرکز در حال احداث جامع بیماران سرطانی خواهد بود.

وی گفت: اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و دانشکده علوم پزشکی نیز زمینه ساز پیشگیری از بروز بیشتر بیماری های واگیردار و غیر واگیر در این شهرستان شده است.

سرمایه گذار و عضو کنسرسیوم دیالیز ایران گفت: این کنسیوسم در قالب شرکت های مختلف حدود ۲۰ سال در زمینه تولید تجهیزات مراکز دیالیز کشور فعال بوده و علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز آنها، بخش دیگری را نیز به کشورهای خارجی صادر می کند.

ناصر طبخی افزود: این مجموعه شرکت ها حدود ۷۵ درصد از تجهیزات دیالیزی کشور را تامین کرده و هم اکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر در این شرکت ها فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان افزایش بیماران دیالیزی در کشورمان چندین برابر میانگین جهانی است.

طبخی با بیان اینکه هزینه دیالیز بیماران دیالیزی سالانه حدود پنج هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی به احداث مراکز دیالیز با وجود عدم سودهی آن، می تواند باری از دوش دولت در حمایت از بیماران دیالیزی بردارد.

وی با اشاره به احداث کلینیک تخصصی دیالیز ایران در مراغه افزود: این مرکز درمانی توسط کنسرسیوم دیالیز ایران احداث شده و مجهزترین مرکز دیالیز در شمالغرب کشور خواهد بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی مراغه گفت: وجود مرکز دیالیز ثمین طب سروش در این شهرستان در سال های اخیر با تلاش و دلسوزی های کادر درمانی آن زمینه ساز ارائه خدمات مناسب به بیماران این شهرستان شده است.

مرتضی باستانی با اشاره به احداث کلینیک دیالیز در این شهرستان افزود: برای احداث این مرکز مجهز حدود ۲۷۰۰ متر زمین در شهرک سهند تامین شده است.

وی اضافه کرد: بهره برداری از این مرکز دیالیز که مجهزترین مرکز در شمالغرب کشور خواهد بود، موجب امیدبخشی بیماران دیالیزی منطقه خواهد بود.

وی اعلام کرد: هم اکنون یک هزار و ۱۷۹ بیمار زیرپوشش خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی این شهرستان هستند.

کلینیک تخصصی داخلی و بخش دیالیز شرکت اسمارت وابسته به کنسرسیوم دیالیز ایران توسط شرکت ثمین طب سروش در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۳۳ متر مربع احداث می شود.

این مرکز با زیربنای ۶ هزار و ۱۹۴ متر مربع شامل چهار طبقه متشکل از بخش دیالیز با ۴۰ تخت، آزمایشگاه ، رادیولوژی ، سونوگرافی ، داروخانه و ۱۱ مطب تخصصی احداث می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});