• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

استان‌ها اختیار ندارند

  • کد خبر : 4028
  • 27 بهمن 1399 - 10:15
استان‌ها اختیار ندارند
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از نبود اختیار کافی در استان در موضوعات مختلف، بی‌توجهی به نظام جامع برنامه‌ریزی و لزوم ارجاع مصوبات استانی به دستگاه‌های ملی گلایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اتخاذ تدابیر مناسب عملیاتی با محوریت فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی، از اساسی‌ترین نیازهای این بخش است و خروجی جلسات مربوط به بخش کشاورزی باید موثرتر باشد.

 وی، خواستار توجه بیشتر کشاورزان و سازمان‌های مردم‌نهاد این حوزه به استفاده از بذر، نژاد و فناوری‌های روز دنیا شد و ادامه داد: توجه به این موضوعات، کیفیت و بهره‌وری تولید را افزایش داده و ارزش افزوده بیشتری برای استان به همراه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با انتقاد از زمان‌بر بودن استعلام‌های مربوط به بخش کشاورزی در دستگاه‌های اداری، گفت: برخی از فرآیندهای فعلی استعلام از دستگاه‌های دولتی، سنخیتی با موضوع کشاورزی ندارد که باید، اصلاح شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اخذ مجوز ساخت برای کشاورزی از سال‌های گذشته به رویه‌ای غلط و غیرضروری تبدیل شده است و بر این اساس، هرگونه فعالیت کشاورزی، از این پس معاف از اخذ پروانه ساخت خواهد بود و کشاورزانی که علاوه بر کشاورزی، اقدام به احداث بنا می‌کنند، باید مراحل قانونی اخذ مجوز ساخت را طی کنند.
 
پورمحمدی خواستار توجه اتاق بازرگانی و فعالان حوزه کشاورزی به موضوع  کشاورزی قراردادی در استان و تجمیع اراضی کشاورزی شد و افزود: این موضوع باید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت جدی سایر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی انجام شود و در گام اول به صورت پایلوت در یکی از شهرستان‌های استان اجرا شود.
 
وی همچنین از نبود اختیار کافی در استان در موضوعات مختلف، بی‌توجهی به نظام جامع برنامه‌ریزی و لزوم ارجاع مصوبات استانی به دستگاه‌های ملی گلایه کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});