• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

۵۲۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی تخریب شد

  • کد خبر : 4031
  • 27 بهمن 1399 - 10:30
۵۲۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی تخریب شد
یاز اکو - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا نیمه نخست امسال ۵۲۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان، شناسایی و احکام صادره دستگاه قضایی برای قلع و قمع آنها اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر فتحی افزود: در این مدت ۱۰۸ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از تغییر کاربری غیرمجاز آزاد و در پنج سال و نیم گذشته ۲ هزار و ۵۹۲ مورد در ارتباط با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی طرح دعوی شده است.

وی اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده ۶۰۶ حکم صادره درباره قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت حدود ۲۵۶ هکتار در اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی نیز اجرایی نشده است.  

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در فاصله زمانی یاد شده همچنین ۶۹۳ مورد تغییر کاربری در اراضای کشاورزی استان به وسعت بیش از ۳۶ هکتار با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغات قلع و قمع شده است.

وی ادامه داد: در فاصله سال های ۱۳۹۴ تا نیمه نخست سال جاری همچنین با استناد به تبصره یک ماده یک قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات یکهزار و ۷۸۰ مجوز تغییر کاربری مجاز به وسعت حدود ۴۹۱ هکتار  در آذربایجان شرقی صادر شده است.

آذربایجان شرقی با چهار میلیون نفر جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});