• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

مسیل بالادست شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود

  • کد خبر : 40501
  • 11 آذر 1400 - 20:00
مسیل بالادست شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود
یاز اکو - مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجان شرقی از اجرای پروژه کانال گذاری و هدایت سیلاب بالادست شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی تبریز با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال برای حفظ و ساماندهی مسیل‌های موجود در منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سید مرتضی نیرومند اسکویی با بیان اینکه تعدادی از مسیل های بالادست شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی براثر تغییرات و برداشت مصالح خطر ساز شده و در مواقع بارندگی و سیلاب می تواند موجب خسارت شود، گفت: در این راستا درصدد ساماندهی این مسیل ها هستیم.

وی اظهارکرد: پروژه تعریف شده برای این منظور شامل سیل بند و کانال های انحرافی و سازه های رسوب گیر است و پیمانکار منتخب پروژه به زودی عملیات اجرایی را شروع خواهد کرد.

نیرومند گفت: این پروژه با مشارکت معنوی سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی عملیاتی و مقرر شده است در ادامه نسبت به مساعدت مالی نیز اقدام شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این پروژه جزو درخواست دیرینه واحدهای صنعتی، تولیدی است، خاطرنشان کرد: در مواقع سیلاب، شهرک صنعتی و واحدهای صنعتی با خسارات سیل مواجه می گردند که با اجرای این پروژه مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

طرح ایجاد و احداث اولین شهرک سرمایه‌گذاری خارجی کشور در تبریز در تیرماه سال ۸۲ به تصویب رسید و کار مطالعات و عملیات اجرایی احداث آن در سال ۸۳ آغاز شد.

این شهرک صنعتی با هدف اشتغال‌زایی، انتقال فناوری، توسعه صنعتی استان آذربایجان شرقی و جلب سرمایه‌های خارجی در زمینی به مساحت ۲۶۰ هکتار در ۱۶۸ قطعه احداث‌ شده است و در ۱۷ کیلومتری تبریز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40501

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});