• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

تعداد دام‌های آذربایجان شرقی بسیار بیشتر از ظرفیت مراتع اراضی ملی است

  • کد خبر : 4056
  • 27 بهمن 1399 - 12:15
تعداد دام‌های آذربایجان شرقی بسیار بیشتر از ظرفیت مراتع اراضی ملی است
یاز اکو -مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی گفت: تابه‌حال بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی ملی احصا شده درحالی‌که دام استان ما بسیار بیش‌تر از مراتع اراضی ملی است و این بحث مشکلات زیادی برای دامداران روستایی و عشایر دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، رحیم مهردادی در جلسه استاندار آذربایجان‌شرقی با تجار و بازرگانان استان، با تقدیر از ریاست قوه قضائیه و دادستان تبریز در مورد پیگیری اجرای کاداست اراضی ملی، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲ میلیون و ۸۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی احصاء شده و امید داریم تا سال آتی، احصاء تمام اراضی ملی استان پایان یابد، در این مدت ۱۰ ماهه ۴ برابر ۴۰ سال کاداست اراضی ملی تهیه و تحویل تهران شده است.

وی با انتقاد از نبود متولی واحد در امر زمین، گفت: در عمل ۱۰ دستگاه دولتی مانند راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای، بنیاد مستضعفان، اوقاف، شهرداری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و… خود را متولی امر زمین می‌پندارند و باید با آن‌ها طرف حساب بود، افرادی که در روستا زندگی می‌کنند، تمام توپ‌وتشرهایشان را بر سر من خالی می‌کنند که چرا اداره واحدی نیست و برای تعیین تکلیف یک زمین کوچک زراعت باید از چند جا استعلام بگیرم.

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی اختلاف روستائیان با عشایر را بر سر مراتع دامی از مشکلات اداره کل منابع طبیعی استان دانست و افزود: زمانی به عشایر اجازه استفاده از مراتع ملی جهت چرای دام‌ها داده شده که در سال‌های اخیر با توجه به مهاجرت معکوس به روستاها این اختلاف پیش می‌آید که عشایر نباید از اراضی ملی اطراف روستا جهت چرای دام استفاده کنند.

وی ادامه داد: تابه‌حال بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی ملی احصا شده است درحالی‌که دام استان ما بسیار بیش‌تر از مراتع اراضی ملی است و این بحث مشکلات زیادی برای دامداران روستایی و عشایر دارد. جلوگیری از کاشت، برداشت، چرای دام، فروش غیرقانونی، ساخت‌وساز غیرمجاز و تخریب طبیعت از مأموریت های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});