• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

بلاک چین در راه مبارزه با ایدز

  • کد خبر : 40601
  • 13 آذر 1400 - 9:00
بلاک چین در راه مبارزه با ایدز
یاز اکو - یک دانشگاه کنیایی و یک سرویس دهنده مراقبت‌های بهداشتی برای بررسی اینکه آیا می‌توان با استفاده از فناوری کریپتو و بلاک چین به بحران HIV آفریقا کمک کرد یا خیر، شروع به همکاری با یکدیگر کرده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو، یک مطالعه پیشگامانه پنج ساله در مورد اینکه آیا مشوق های رمز ارز می تواند نتایج سلامتی بیماران مبتلا به HIV/AIDS را بهبود بخشد تا پایان سال در کنیا راه اندازی خواهد شد.
در ۱ نوامبر مصادف با دهم آذرماه، اکوسیستم مراقبت های بهداشتی مبتنی بر بلاک چین Immunify.Life و دانشگاه علم و فناوری Masinde Muliro –MMUST اعلام کرد که تأییدیه لازم را از کمیته اخلاق و مجلس ملی برای راه اندازی این مطالعه دریافت کرده است.
آنها با هم یک مطالعه پنج ساله را در مورد HIV/AIDS انجام خواهند داد که قبل از پایان سال ۲۰۲۱ در منطقه Kakamega County در کنیا شروع می شود و سپس در بقیه کشور گسترش خواهد یافت.
MMUST از فناوری بلاک چین Immunify.Life برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های بیماران برای کمک به بهبود نتایج درمان HIV استفاده خواهد کرد. در این ارزیابی اگر بیماران نشانه ها و همکاری های لازم و مثبت از خود نشان دهند پاداش هایی توسط حامیان مالی و سازمان‌های غیردولتی و دولتی ارائه خواهد شد که در این روند نشان خواهد داد که آیا این روش درمان تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟!
به بیماران و پزشکان توکن ERC-20 IMM به عنوان پاداش تعلق خواهد گرفت. این توکن همچنین به کسانی که برای تکمیل یک دوره تجویز شده آنتی‌بیوتیک‌ها برای سل و برای تشویق بیماران HIV که به طور منظم برای معاینه و درمان به کلینیک مراجعه می‌کنند ارائه خواهد شد.
لازم به ذکر است که کارکنان مراقبت های بهداشتی همچنین برای رفتارهای مثبتی مانند پر کردن صحیح سوابق مشاوره، سفارش تعداد معینی آزمایش برای سل، یا تکمیل آموزش پزشکی نیز پاداش خواهند گرفت.
برای هر بیماری که از این پلتفرم استفاده کند، شناسه سلامت توکن غیرقابل تعویض (NFT) صادر می‌شود که داده‌های پزشکی کلیدی و مهم، مانند سوابق واکسیناسیون را ضبط خواهد کرد. این داده‌ها سپس به یک ثبت دیجیتال منتقل می‌شوند تا نظارت پزشکی از راه دور و دسترسی به داده‌ها را برای متخصصان پزشکی فراهم کند.
این طرح بر روی ۶۰۰ بیمار آزمایش خواهد شد. نیمی از آنها مشوق توکن را دریافت خواهند کرد. بیماران در مدت شش ماه تحت درمان و تحت نظر خواهند بود و به صورت ماهانه کنترل خواهند شد.
داده‌ها و اطلاعات این طرح را به علت استفاده از شبکه بلاک چین نمی توان تغییر داد و یا هک کرد. این پلتفرم ابتدا بر بستر اتریوم و پلیگان سپس بر روی کاردانو اجرا خواهد شد و زمان ارائه آن اوایل ۲۰۲۲ گزارش شده است.
علاوه بر فعالیت در زمینه HIV در کنیا، Immunify.Life از فناوری بلاک چین خود نیز می خواهد در دو حوزه درمانی دیگر همچون کووید-۱۹ و اعتیاد به مواد مخدر استفاده کند.
بر اساس گزارش UNAIDS، کنیا در حدود ۱٫۵ میلیون نفر مبتلا به HIV دارد، در حالی که ۷۰ درصد از این بیماران تحت درمان قرار می گیرند، باز هم مشکلات بسیاری در مورد ردیابی، دسترسی، طراحی برنامه و جمع آوری داده ها وجود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});