• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
در جلسه تقدیر از برادران ارک مطرح شد؛

فیلم پوست (دری)، پژوهشی درست از فولکلور و فرهنگ عامه آذربایجان

  • کد خبر : 40604
  • 12 آذر 1400 - 18:40
فیلم پوست (دری)، پژوهشی درست از فولکلور و فرهنگ عامه آذربایجان
یاز اکو - بیست و دومین نشست اینسرت با حضور مدیر کل ارشاد استان آذربایجان شرقی و همچنین برادران ارک و عوامل فیلم پوست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، این نشست طی دو روز در سینما ناجی برگزار شد و پس از اکران فیلمهای برادران ارک طی مراسمی از عوامل این فیلم تقدیر و قدردانی شد و سپس رشید قربانی و علی اکبر افتخار به عنوان منتقدان و بهمن و بهرام ارک به عنوان فیلمساز بر سر میز نقد و بررسی فیلم پوست نشستند و آقای ناصر هاشمی بازیگر پیشکسوت استان نیز به نمایندگی از گروه بازیگری در این جمع حضور یافت. 

افتخار در این جلسه به این موضوع اشاره کرد که فیلم پوست با نگاه و دغدغه متفاوت از حال و هوای این روز سینماهای ایران و با پژوهشی درست از فولکلور و فرهنگ عامه آذربایجان و داستانهای محلی این منطقه ساخته شده است، نکته ی دیگر قابل توجه فیلم طراحی لباس و طراحی نقش دیو در این فیلم بود که برادران ارک این طرح را از نقاشی های محمد سیاه قلم، نقاش دوره ی تیموریان که دیو نگاری و جن نگاری می کرده وامدار هستند. 

آلات موسیقی که در این فیلم بکار برده شده نیز مربوط به این دوران است و بیشتر سازها، سازهای مغولی هستند. 

برادران ارک نیز در این جلسه خاطر نشان شدند که این فیلم با بودجه ی پایتخت نشینان ساخته شده و طی جریان تولید فیلم هیچ ارگان و یا سازمان بومی از این فیلم حمایت نکرده است. 

به گفته ی برادران ارک فیلم بعدیشان در مورد زندگی و آثار استاد محمد سیاه قلم خواهد بود.

سعید قمیان، رئیس انجمن سینماگران استان آذربایجان شرقی درباره این جلسه گفت: فیلم سینمایی پوست برای اولین بار در ایران بعد از اکران در شهر تبریز در برنامه اینسرت ۲۲ با حضور بهمن و بهرام ارک و همچنین عوامل فیلم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: این برنامه‌ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن سینماگران استان با همکاری انجمن سینمای جوانان، خانه مستند تبریز، بسیج هنرمندان استان و انجمن حمایت بیماران سرطانی پژواک برگزار گردید.
قمیان گفت: در این برنامه که با استقبال خوب و قابل توجه علاقه مندان سینما در تبریز روبرو شد، ضمن تقدیر از نویسنده و کارگردان فیلم از عوامل فیلم تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});