• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

فراخوان مردمی جمع آوری آثار تاریخی جهت تکمیل و غنی سازی «موزه مطبوعات آذربایجان»

  • کد خبر : 4092
  • 27 بهمن 1399 - 19:10
فراخوان مردمی جمع آوری آثار تاریخی جهت تکمیل و غنی سازی «موزه مطبوعات آذربایجان»
یاز اکو - انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی، به منظور جمع آوری آثار تاریخی جهت تکمیل و غنی سازی «موزه مطبوعات آذربایجان» فراخوان داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در فراخوان انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی آمده است: «ایران زمین، سرزمین مهربانی که با تمام توان، پای به پای مردمانش در هر پستی و بلندی ایستادگی نموده؛ خاطراتش را با خاطرات مردمانش گره زده و رو به فرداها ایستاده است؛ و تبریز، گذرگاهِ تاریخ پرفراز و نشیب سرزمینی که همواره بلندای کوه‌هایش، آبی‌ آسمانش، طراوت دشتهایش، برکتِ درختانش، گوهرهای خفته در نگاهش و سرانگشتان کیمیاسازِ مردمانش مورد توجه بوده است.
امروز شهر تبریز، شهر اولین های ایران، مهد فرهنگ، سایه سار هنر، و پایگاه تولد و بالندگی مطبوعات و رسانه ها در اعصار قبل تا امروز، در مسیری جدید برای معرفی این دارایی های کهن و نوین خود گام برداشته است تا به یاری خداوند متعال، همکاری مسئولین فرهنگ شناس استان و همراهی مردم فرهنگ پرور آذربایجان شرقی، شاهد راه اندازی و آغاز به کار «موزه مطبوعات آذربایجان» در خانه تاریخی «صلح جو» تبریز باشیم.

این اقدام، تلاشی است برای ثبت تاریخ ماندگار تلاشهای مردمی که در روزگاری دور، با تمام توان خود برای گسترش دانایی و خردمندی تلاش کرده اند و چه بسا که سختی ها و مرارت ها دیده و دم نزده اند تا امروز میراث دار روزگاری روشن و بخرانه باشیم.
در این مسیر، در کنار همکاری صمیمانه افراد بسیاری که راه گشایش این موزه تاریخی، فرهنگی و پژوهشی را هموار نمودند، نیازمند حضور و همیاری یکایک شهروندان فهیم استان برای تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان هستیم.
از این رو، از عموم هموطنان، مردم شریف استان و صاحبان آثار تاریخی در حوزه مطبوعات و رسانه ها دعوت می نماییم با مشارکت در این اقدام فرهنگی، زمینه حفظ، نگهداری و انتقال فرهنگ غنی مطبوعاتی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز به آیندگان فراهم شود.
تمامی نسخ روزنامه های قدیمی، عکسهای خبری دوران گذشته، دست نوشته های مختلف، وسایل و ادوات کار خبری، دوربین، وسایل صفحه بندی و چاپ، کتابهای تاریخی مرتبط با مطبوعات یا هر وسیله دیگری می تواند در ویترینی از «موزه مطبوعات آذربایجان» به همراه ذکر نام اهدا کننده آن، ماندگار شود.
علاقه مندان یاریگر فرهنگ و تاریخ می توانند از روز شنبه ۱۵ شهریور تا پایان شهریور ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ با حضور در محل خانه تاریخی صلح‌جو (واقع در پیاده راه تربیت، کوچه کرباسی) یا با هماهنگی در محل دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان (در مجتمع فرهنگی هنری الف، واقع در ابتدای راهنمایی) در این امر فرهنگی مشارکت نموده و نام خود را در این جریده ثبت و ماندگار نموده و رسید رسمی دریافت نمایند..
همچنین برای هماهنگی بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نموده و برای مشارکت در این اقدام فرهنگی مشارکت جویید.»

علاقه مندان برای ارائه آثار می توانند با دفتر انجمن صنفی به شماره ۳۳۳۳۷۸۷۵ یا با شماره همراه ۰۹۱۴۳۱۳۵۷۶۹ تماس حاصل کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});