• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
16

ایرانی‌ها، سردمدار خرید خانه در ترکیه

  • کد خبر : 4096
  • 27 بهمن 1399 - 19:30
ایرانی‌ها، سردمدار خرید خانه در ترکیه
یاز اکو - در ماه ژانویه، 70 هزار و 587 مسکن در ترکیه به فروش رسیده است و ایرانی‌ها خریدار459 خانه از این تعداد بوده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، در ژانویه ۲۰۲۱ در ترکیه تعداد ۷۰ هزار و ۵۸۷ مسکن به فروش رفته است که نسبت به دسامبر سال ۲۰۲۰ میزان ۳۳٫۴ درصد نسبت و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۷٫۹ درصد کاهش داشته است.

 بر اساس این گزارش طبق اعلام موسسه آماری ترکیه (TSI) در سراسر ترکیه، فروش مسکن در ژانویه با کاهش ۳۷٫۹ درصدی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به تعداد ۷۰ هزار و ۵۸۷ رسیده است. تعداد خانه‌های فروخته‌شده در ژانویه نسبت به دسامبر سال ۲۰۲۰ میزان ۳۳٫۴ درصد کاهش‌یافته است. در دسامبر سال ۲۰۲۰، ۱۰۵ هزار و ۹۸۱ خانه فروخته‌شده بود.

درفروش مسکن، استانبول با فروش ۱۳ هزار و ۶۶۶ مسکن و ۱۹٫۴ درصد، بیشترین سهم را در این آمار داشت. پس از استانبول، آنکارا با فروش ۶ هزار و ۶۳۵ و ۹٫۴ درصد از این سهم و ازمیر با فروش ۴ هزار و ۶۳ خانه و ۵٫۸ درصد از سهم فروش مسکن را داشته‌اند.  استان‌هایی که کمترین فروش مسکن را داشتند به ترتیب حکاری با ۱۰ خانه، اردهان با ۱۶ خانه و بایبورت با ۳۱ خانه بودند.

در همین مدت، فروش مسکن وام‌دار ۷۴٫۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش‌یافته و به تعداد ۱۰ هزار و ۷۳۲رسیده است. در سهم کل فروش خانه، فروش با وام مسکن به ۱۵٫۲ درصد بوده است. درفروش  خانه‌هایی که وام مسکن دارند، استانبول با ۲ هزار و ۳۳۸ فروش مسکن و ۲۱٫۸ درصد در جایگاه نخست قرار گرفت. استان‌های ارداهان و بایبورت هرکدام با فروش یک‌خانه در آخرین جایگاه را درفروش وام را داشتند در حکاری و شیرناک، فروش رهنی خانه انجام نشد.

فروش خانه به خارجی‌ها

در ترکیه به‌طورکلی در ماه ژانویه ۲ هزار و ۶۷۵ مسکن خارجی فروخته شد که نسبت به ژانویۀ سال گذشته ۳۱٫۵ کاهش داشته است.

در فروش خانه های ساخته‌شده برای خارجی‌ها استانبول با ۱۳۸۰ فروش خانه در ژانویه مقام اول را به دست آورد. پس از استانبول ، آنتالیا با ۴۶۲ فروش خانه، آنکارا با ۱۷۹ فروش خانه، مرسین با ۱۳۱ فروش خانه و بورسا با ۷۵ فروش خانه در رده‌های بعدی قرار دارند.

شهروندان ایرانی در ژانویه ۴۵۹ خانه را در ترکیه خریداری کردند. پس از ایران شهروندان عراق با خرید ۳۸۵ خانه، روسیه‌ای‌ها با خرید ۲۶۰ خانه، شهروندان افغانستان با ۱۶۸ خانه و یمنی‌ها با خرید ۸۸ خانه در جایگاه بعدی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});