• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12
معاون وزارت صمت:

پنج میلیون تن کالای اساسی در بنادر و گمرک کشور موجود است

  • کد خبر : 4108
  • 28 بهمن 1399 - 8:30
پنج میلیون تن کالای اساسی در بنادر و گمرک کشور موجود است
یاز اکو - معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ( صمت) با اشاره به موجودی پنج میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور گفت: مشکلی برای تامین اقلام و نیازهای ضروری مردم در آستانه شب عید وجود ندارد و شهروندان در این زمینه آسوده خاطر باشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عباس تابش افزود: به لحاظ پشتوانه تامین کالاهای اساسی در کشور مشکلی وجود ندارد، و برنامه ریزی های خوبی هم در این مورد برای شب عید سال ۱۴۰۰ انجام شد.

وی اظهارکرد: همچنین هشت میلیون تن کالاهای اساسی رسوبی از گمرکات کشور ترخیص و در انبارها موجود است. 

تابش با اشاره به تامین مواد پروتئینی هم گفت: در این مورد تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد که مسوولان مرغداری ها در ماه های بهمن و اسفند ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته باشند و با توجه به این تفاهم نامه برای تامین گوشت مرغ نیز مشکلی نخواهیم داشت. 

 مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکنندکان و مصرف کنندگان خاطرنشان کرد: چند روز گذشته گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز بازار تامین نشد، فردا( دوشنبه) این موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور بررسی می شود. 

 وی اضافه کرد: میوه شب عید هم تامین و به استان‌ها حمل شد و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار توزیع می شود. 

تابش با بیان اینکه بازرسی از واحدهای صنفی به جد در دستور کار قرار دارد، افزود: امسال موارد بازرسی ها متفاوت تر  از سال های قبل است ، و سامانه ۱۲۴ در ۲۴ ساعته فعال و آماده پاسخگویی به شهروندان است. 

معاون وزارت صمت در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که با سازمان تعزیرات حکومتی منعقد شد، رسیدگی به پرونده تخلف اقتصادی واحدهای صنفی در شعبه ویژه انجام می شود. 

به گفته تابش روغن مصرفی خانوارها به اندازه کافی در تمامی فروشگاه‌های استان‌ها موجود است و به نظر می رسد در این زمینه مشکلی نباشد. 

وی ادامه داد: در بازدید از تعدادی مراکز صنفی و تولیدی یزد برای تامین روغن مصرفی کمبودهایی در استان وجود دارد، قرار است در ستاد تنظیم بازار استان این موضوع مطرح و مشکل رفع شود. 

وی با اشاره به بازدیدش از یک واحد تولید ماسک در یزد افزود: در زمان اوج شیوع کرونا ۲ واحد در کشور بخشی از ماسک  مورد نیاز را تامین کردند که یکی از این واحدها مربوط به استان یزد است. 

 معاون وزارت صمت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان امروز وارد یزد شد  ،بازدید از یک واحد تولید ماسک، کشتارگاه ، یک واحد تولید لاستیک و نیز شرکت در کارگروه تنظیم بازار   یزد از جمله برنامه های سفر یک روزه تابش  است. 
یزد با حدود سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی چهارمین استان صنعتی و از لحاظ تنوع اندیس های معدنی دومین استان معدنی کشور است و در این ۲ بخش حدود ۱۴۰ هزار نفر فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});