• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
خبری از سهمیه گاز نیست

نیروگاه حرارتی تبریز همچنان مازوت می سوزاند!

  • کد خبر : 41869
  • 21 آذر 1400 - 18:00
نیروگاه حرارتی تبریز همچنان مازوت می سوزاند!
بر خلاف برخی خبرهای منتشر شده در مورد پایان مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی تبریز، این نیروگاه همچنان با سوخت سنگین مازوت به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ از شب گذشته برخی نمایندگان مجلس طی استوری هایی در شبکه‌های اجتماعی خود خبر از پایان مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی تبریز دادند و پس از آن رسانه‌ها هم این خبر را پوشش دادند، اما پیگیری های خبرنگار نصر حکایت از ادامه فعالیت نیروگاه حرارتی تبریز با سوخت سنگین مازوت دارد.
یک منبع مطلع در صنعت برق آذربایجان خبر سوئیچ سوخت نیروگاه تبریز از مازوت به گاز طبیعی را نادرست خواند و افزود: هنوز وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران سهمیه کافی برای سوئیچ نیروگاه تبریز به سوخت گاز طبیعی را تخصیص نداده است.
وی افزود: نیروگاه تبریز همچنان و بنا به ضرورت از سوخت سنگین مازوت استفاده می کند و در صورت تخصیص سهمیه گاز، در کمترین زمان استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه متوقف خواهد شد.
طی هفته‌های اخیر نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با طرح سوال از وزیر نفت در رابطه با بی عدالتی در تخصیص سهمیه گاز طبیعی به نیروگاه های برق استان، خواستار اقدام فوری این وزارتخانه برای تخصیص سهمیه گاز و حل بحران آلودگی هوای تبریز شده بودند.
علی رغم خبرهای منتشر شده در مورد دستور وزیر نفت برای تخصیص سهمیه گاز طبیعی برای نیروگاه حرارتی تبریز، گاز طبیعی هنوز به این نیروگاه نرسیده و سلامت میلیون ها شهروند آذربایجان شرقی به واسطه استفاده غیراستاندارد از سوخت سنگین مازوت تهدید می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});