• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

«سامان میدانی» بار بخش مهمی از تاریخ تبریز را بر دوش دارد

  • کد خبر : 4188
  • 28 بهمن 1399 - 13:30
«سامان میدانی» بار بخش مهمی از تاریخ تبریز را بر دوش دارد
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: پروژه ساماندهی «سامان میدانی» از طرح های هویتی شهر تبریز است و می تواند به عنوان پایلوت و الگویی برای دیگر طرح های مشابه در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریارنیوز، ایرج شهین باهر در بازدید از پروژه احیای بافت تاریخی سامان میدانی گفت: شهرداری منطقه ۱۰ با همکاری دستگاه های خدمات رسان اقدام به حذف زوائد بصری و ساماندهی تاسیسات کرده و کف سازی، جداره سازی و اصلاح تابلوهای مسیر سامان میدانی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه احیای بافت تاریخی سامان میدانی یکی از مطالبات اهالی منطقه بود افزود: خوشبختانه از سال گذشته شهرداری عملیات ساماندهی این محل را در اولویت قرار داده است.

ایرج شهین باهر ادامه داد: اقدامی که در این محل می‌شود می‌تواند نمونه‌ای برای ساماندهی و جداره سازی سایر محلات و مکان های تاریخی باشد چرا که سال آینده نیز سال حفظ و احیای هویت تاریخی، فرهنگی تبریز است و امیدواریم توجه ویژه‌ای به انجام چنین ‌اقداماتی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: شهرداری تبریز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  طرح این ساماندهی را بررسی کرد و هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای این طرح برآورد شده است.

رسول وظیفه شناس نیز در این بازدید گفت: مشاغل بسیار قدیمی در این محل فعال هستند که بسیاری از آنها در جامعه از یاد رفته و مشابه آن را نمی‌توان در جاهای دیگر دید و لازم است توجه جدی به این محل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید از شهروندانی که کسبه ساکن در سامان میدانی هستند قدردانی کرد گفت: در طول یک سال گذشته شهروندان با برخی مشکلات روبرو شده اند که امیدواریم با اتمام طرح  شاهد جلب رضایت شهروندان باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});