• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

مهلت بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی تمدید شد

  • کد خبر : 4212
  • 28 بهمن 1399 - 16:15
مهلت بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی تمدید شد
یاز اکو - مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: مهلت بیمه گری محصولات زراعی در استان تا پایان بهمن و محصولات باغی و تنه درختان تا ۱۵ اسفند ماه تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی تبریزی در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه محصولات باغی با بیان اینکه بیمه گری محصولات دامی و طیور در طول سال امکان پذیر است، افزود: به دلیل کاهش بارندگی‌ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته احتمال وقوع خسارت سرمازدگی و خشکسالی در برخی محصولات زراعی و باغی استان وجود دارد و از این رو از کشاورزان و بهره برداران استان درخواست داریم قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

تبریزی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطر طبیعی از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به صورت های مختلف عمومی و پایه و انفرادی بیمه می‌کند.

وی تخصیص نیافتن به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالشهای مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان عنوان و بر افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

سال زراعی گذشته ۸۷ هزار و ۸۳۵ هکتار از مزارع آذربایجان شرقی در قالب ۱۰ هزار و ۸۹۱ بیمه نامه، همچنین ۲۴ هزار و ۳۰۸ هکتار از باغات استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

غرامت پرداختنی به خسارت دیدگان کشاورزی آذربایجان شرقی در سال زراعی ۹۹ ـ ۹۸  حدود ۵۴ میلیارد و ۶۶۳ میلیون تومان است.

مساحت کل اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۲۲ هزار هکتار است که از این میزان ۸۰۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و ۲۹۴ هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});