• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
سر ناسازگاری آمارها با گفته‌های مسئولین استانی

آذربایجان‌شرقی جزء سه استان نامناسب به لحاظ سرمایه‌گذاری

  • کد خبر : 4292
  • 29 بهمن 1399 - 10:48
آذربایجان‌شرقی جزء سه استان نامناسب به لحاظ سرمایه‌گذاری
یاز اکو- بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس آذربایجان شرقی در ردیف نامناسب‌ترین استان‌ها در پایش امنیت سرمایه گذاری در بهار 99 قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، بر اساس گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری به تفکیک استان ها و حوزه های کاری در بهار ۱۳۹۹ که توسط مرکز پژوهش های مجلس انجام می شود، استان آذربایجان‌شرقی به همراه دو استان تهران، البرز جزء نامناسب‌ترین استان‌ها در پایش امنیت سرمایه گذاری در بهار ۱۳۹۹ شناخته شدند.

این گزارش، با استفاده از آمارهای رسمی منتشر شده و در دسترس و نیز ارزیابی شش هزار و ۸۸۴ فعال اقتصادی نمونه از میان فعالان اقتصادی همه استان‌های کشور بوده است که وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در بهار سال ۱۳۹۹ را به تفکیک ۳۱ استان‌، ۳۸ مؤلفه‌، ۷ نماگر و ۹ حوزه‌ کسب‌وکار نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نامناسب‌ترین مؤلفه‌های امنیت سرمایه‌گذاری ارزیابی شده شامل عمل مسئولان ملی به وعده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های داده شده (۸/۸۴ از ۱۰ و ۱۰ بدترین وضعیت)، عمل مسئولان استانی و محلی به وعده‌های اقتصادی داده شده (۸/۳۱) و اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات (۸/۰۶) بوده‌ است.

هم چنین مناسب‌ترین مؤلفه‌های امنیت سرمایه‌گذاری طی بهار ۱۳۹۹ نیز شامل رواج توزیع کالای قاچاق (۳/۹۶)، سرقت مالی (پول نقد، کالا، تجهیزات) (۴/۰۸) و استفاده غیرمجاز از نام و علائم تجاری یا مالکیت معنوی (۴/۴۲) بوده است.

این در حالی است که جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در مهر ماه سال‌جاری در گفتگو با خبرگزاری ایرنا، امنیت سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی را تضمین و گفته بود:« سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی با تضمین برگشت سرمایه همراه است».

هم چنین مسئولین ارشد استانی بارها در جلسات مختلف از آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از امن‌ترین استان‌ها در رابطه با بحث امنیت سرمایه‌گذاری یاد کرده اند. اما ظاهرا آمارها با گفته‌های مسئولین استانی سر سازش نداشته و هماهنگ نیستند.  

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4292

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});