• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
نیاز به ایجاد بستر مناسب برای رشد بازار رمز ارزها از طریق وضع قانون؛

اساس رمزارزها برای دور زدن بانک‌ها و نهادهای مالی است

  • کد خبر : 42961
  • 29 آذر 1400 - 11:45
اساس رمزارزها برای دور زدن بانک‌ها و نهادهای مالی است
یازاکو - بازار رمز ارزها به عنوان یک بازار نو پا و جوان باید راه ها و راهکارهایی برای حل مشکلات خود از طریق قانون و قانونگذاری پیدا کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو، از آن جایی که قدرت‌های اقتصادی بزرگ با تورم و مشکلات مالی و اقتصادی خود دست و پنجه نرم می‌کنند، ارزهای دیجیتال در این طوفان به‌خوبی مقاومت و استقامت و روند رو به رشد خود را نشان داده اند. تصویب ETF در بورس‌های NYSE و Nasdaq از طرف مدیران مالی ProShares و Valkyrie Funds، یک بازار مالی جدیدی را بر روی عموم گشوده است.

امسال یک سال بزرگ و به طور عموم سال پر برکتی برای ارزهای دیجیتال بود. از فهرست شدن غول ۶۴ میلیارد دلاری Coinbase در NASDAQ تا سرمایه گذاری‌های میلیون دلاری سرمایه‌گذاران بر روی ارزهای دیجیتال. استارت آپ‌های مرتبط با این صنعت نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بیش از ۲٫۶ میلیارد دلار جمع آوری کردند که بیش از کل سال ۲۰۲۰ هست.

کریپتو در حال حاضر دقیقا نقش تب طلا و یا سرمایه‌گذاری گل‌های لاله در قرن گذشته را بازی می‌کند فلذا برای اینکه بتواند به عنوان یک محل سرمایه‌گذاری مطمئن عمل کند باید از حمایت‌های بلندمدت مالی نهادهای سرمایه گذاری به عنوان یک ابزار قابل قبول، اطمینان حاصل کند.

در این بازار، گاهی سودها و درصدهای سه رقمی و نوسانات بزرگ و چشمگیری دیده می‌شود

که از دید سهامداران و ناظران اقتصاد شک و تردیدهایی را ایجاد کرده است. یکی از بزرگترین ناظران در ایالات متحده، رئیس SEC، گری جنسلر گفته است که “همچنان در مورد حمایت از سرمایه‌گذاران در بازار ۲٫۵ تریلیون دلاری رمز ارزها نگرانی دارم”. همانطور که خود جنسلر در اجلاس بازارهای Yahoo Finance در ماه گذشته گفته: “سرمایه‌گذاران در این بازار آنطور که باید محافظت نمی شوند، ولی در بازارهای سهام یا اوراق قرضه، ما مدت هاست حضور و بر آنها نظارت داریم. همانطور که به دیگران گفته‌ام، بازار کریپتو کمی مانند غرب وحشی است”.

بازار رمزارزها یک بازار سوداگرانه با نظارت بسیار کم است که این خود عامل مهمی برای ایجاد یک محیط خطرناک با ریسک بسیار بالا را ایجاد می‌کند. در این میان شرکت‌های بزرگ سرمایه گذار در صنعت کریپتو مطمئناً این خطر را درک و در حال حاضر در تلاش هستند تا استانداردهایی لازم را ایجاد کنند که همه، از سرمایه‌گذاران عمده و بزرگ مالی گرفته تا سرمایه‌گذاران خرد و کوچک، از این بازار بهره لازم را ببرند. برای رسیدن به این استانداردها، نقش دولت‌ها و همکاری شرکت‌ها ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

البته لازم به ذکر است که ابتدا پایه و اساس رمز ارزها مانند بیت کوین بر این نهاده شده که راهی برای دور زدن بانک‌ها و نهادهای مالی باشند.

در حال حاضر، ایالات متحده در حال بررسی، تهیه و تصویب لایحه‌های زیرساختی برای بازارکریپتو است. در صورت اجرای این مقررات، درب برای بسیاری از شرکت‌های رمز ارز باز شده و این شرکت‌ها حتی در معاملات خود در مقابل بانک‌ها می‌توانند از منافع خود حفاظت کرده و در باز کردن حساب‌ها پایه محکمی داشته باشند. در این صورت است که ارزش بازار هم به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. بعضی از این کشورها مانند کانادا، انگلیس تقریبا قوانینی وضع کرده‌اند.

همانطور که گفته‌اند قانون بد بهتر از بی‌قانونی است. صنعت کریپتو به عنوان یک بازار نوپا باید مشکلات درازمدت موجود در خود را در رابطه با فقدان مقررات بشناسد و راه‌هایی برای همکاری با قانون‌گذاران برای محافظت از سرمایه‌گذاران بیابد، بدون اینکه جذابیت بسیار قوی را که در خود و دید سرمایه‌گذاران دارد را از دست بدهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});