• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
5

۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری مراغه در بخش خدمات شهری هزینه می‌شود

  • کد خبر : 42996
  • 29 آذر 1400 - 14:30
۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری مراغه در بخش خدمات شهری هزینه می‌شود
یاز اکو - شهردار مراغه با بیان اینکه درآمدهای حاصل از دریافت عوارض شهری پاسخگوی نیازهای هزینه ای شهرداری نیست، گفت: بر اساس بودجه بندی سال آینده، ۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری در بخش خدمات شهری هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد مقتومی در جلسه مشترک شهرداری و اتاق اصناف مراغه افزود: تحقق ردیف های درآمدی شهرداری نیازمند همراهی شهروندان و به ویژه واحدهای صنفی در راستای پرداخت عوارض شهری است.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار واحد مسکونی و تجاری در شهر مراغه وجود دارد، اضافه کرد: امسال تنها ۲ میلیارد تومان از محل ردیف درآمدی عوارض نوسازی تحقق یافته است.

مقتومی گفت: تعامل اتاق اصناف، شورای شهر و شهرداری راهکاری مهم در حل مشکلات شهری بوده و از این رو همراهی و همدلی می تواند راهگشای برخی معضلات شهری از جمله مجوزهای صنفی و سد معبر باشد.

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ هزار واحد صنفی در سطح شهر مراغه فعال هستند، افزود: اصناف بزرگترین تشکل مردمی و شهری هستند که همراهی آنها با مجموعه مدیریت شهری زمینه ساز توسعه و بهبود خدمات شهری خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به سکونت بیش از ۸۰ هزار نفر از جمعیت شهری مراغه در مناطق حاشیه شهری، توزیع عادلانه و متوازن امکانات شهری در این مناطق بیش لز پیش احساس می شود.

مقتومی اضافه کرد: در این راستا، اجرای طرح های عمران شهری مستلزم همراهی اصناف و بازاریان دارد تا به وسیله اعتماد سازی و فرهنگ سازی محقق و اجرایی شوند.

شهردار مراغه گفت: طرح اجرای پیاده راه در خیابان های اصلی شهر از جمله طرح هایی است که با همراهی اصناف و وجود پیوست فرهنگی امکان اجرایی شدن را دارد و اجرای این طرح علاوه بر رفع مشکل ترافیک شهری، رونق بازار را نیز در پی خواهد داشت.

اجرای طرح های شهری نیازمند نگاه توسعه ای است

عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: در راستای توسعه شهری، نباید مراغه را با شهرهای همجوار بلکه باید با شهرهای مراکز استان مقایسه کرد و در اجرای طرح های شهری نگاهی توسعه ای داشته باشیم.

رضا عسگری افزود: متاسفانه در سال های اخیر بزرگان و نخبگان شهرستان نسبت به شهر بی تفاوت هستند و این‌امر می تواند برای توسعه خطرناک باشد.

وی با اشاره به هزینه های سنگین مجموعه مدیریت شهری مراغه ادامه داد: درآمدهای شهرداری از محل عوارض شهری برای توسعه زیرساخت هایی چون آسفالت ریزی معابر و خدمات شهری هزینه می شود.

عسگری اضافه کرد: با این وجود، تحقق ردیف های درآمدی شهرداری برای توسعه و خدمات رسانی به شهروندان نیازمند اعتمادسازی و همراهی بیش از پیش شهروندان است.

وی افزود: اصناف بازوان توانمند شهرداری هستند و باید در کنترل و ساماندهی واحدهای صنفی و نیز رفع سد معبر در کنار مجموعه مدیریت شهری باشند.

اصناف آماده همکاری با طرح های شهری هستند

معاون اتاق اصناف مراغه نیز گفت: اصناف و بازاریان همواره خود را همراه شهرداری می دانند و آماده همکاری در اجرای طرح های شهری هستند.

رضا لامکانی افزود: در این راستا، اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف در زمینه صدور مجوزهای قانونی و شهری با شهرداری همکاری نزدیکی دارد.

وی اضافه کرد: همچنین اتاق اصناف در کنار نهادهای متولی امر، با واحدهای صنفی فاقد مجوزهای قانونی و با عدم همکاری ها در پرداخت عوارض شهری براساس قوانین صنفی برخورد می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});