• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
13

بزرگترین برندگان و بازندگان صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۱ (بخش یک)

  • کد خبر : 43551
  • 03 دی 1400 - 13:00
بزرگترین برندگان و بازندگان صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۱ (بخش یک)
یاز اکو - در بخش یک به برندگان صنعت کریپتو در سال 2021 می پردازیم و در بخش دو به بازندگان این صنعت خواهیم پرداخت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو در بخش اول این گزارش به برندگان صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۱ می پردازیم. در بخش دوم نیز به بازندگان این صنعت خواهیم پرداخت.

برندگان صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۱

قزاقستان

زمانی که چین عملاً عملیات استخراج بیت کوین (BTC) را در خرداد ماه امسال ممنوع کرد، قزاقستان برای پر کردن این خلاء خلاقیت به خرج داد و ماینرهای آواره از چین و سایر مناطق را به خود جذب کرد. بسیاری از آنها عملیاتی را در این کشور آسیای مرکزی راه اندازی کردند، از جمله ساخت پنج استخر برتر ماینینگ کریپتو که توسط BIT Mining اداره می شود.

تا مرداد۱۴۰۰، میانگین هش ریت ماهانه قزاقستان به ۱۸٫۱٪ رسید. این یعنی تقریباً یک پنجم تولید استخراج بیت کوین در جهان را به خود اختصاص می داد، و پس از ایالات متحده (۴۲٫۷٪) در رتبه دوم قرار گرفت.

آیا اینکه قزاقستان سهم جهانی خود در استخراج BTC را در سال ۲۰۲۲ حفظ خواهد کرد یا خیر، با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر کمبود گسترده برق در این کشور و با نزدیک شدن به فصل زمستان، باید منتظر اخبار واصله ماند.

Coinbase (کوین بیس)

کوین بیس گلوبال، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، اولین شرکت رمزنگاری شد که در تاریخ ۲۵ فروردین ماه سال جاری در نزدک Nasdaq (بورس اوراق بهادار ایالات متحده) عرضه شد. آن روز با قیمت ۳۲۸٫۲۸ دلار با ارزش ۸۶ میلیارد دلار یک راه اندازی خیره کننده داشت که حتی می توان با عرضه های عمومی و اولیه فیس بوک و Airbnb مقایسه نمود. با این حال، قیمت سهام آن تا پایان سال سیر نزولی داشت ولی در دسامبر به ۲۴۳٫۳۵ دلار رسید و ارزش بازارش همچنان ۵۲٫۳۷ میلیارد دلار است.

فهرست شدن Coinbase در نزدک Nasdaq به طور گسترده به عنوان نشانه دیگری از تبدیل شدن صنعت کریپتو به جریان عرضه های عمومی در نظر گرفته شد. کاویتا گوپتا، از صندوق رشد دلتا، به کوین تلگراف گفت: کوین بیس مشعل دار کل جامعه بلاک چین در بازارعمومی خواهد بود.

Solana سولانا

موجی از شبکه‌های جدید مبتنی بر قرارداد هوشمند در سال ۲۰۲۱ ظهور کرد. بزرگترین و سریع‌ترین رشد در بین آنها، سولانا بود. یک شبکه اثبات سهام و فوق‌العاده سریع که ادعا می‌کند ۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) را انجام می دهد. در مقایسه با اتریوم که حدود ۳۰ تراکنش در ثانیه را انجام را می دهد، می توان به قدرت و سرعت آن اشاره اضعان نمود.

رایان سلکیس گفته است که «هیچ پروژه‌ای – شاید در تاریخ کریپتو – داغ‌تر و سریع‌تر از سولانا در سال ۲۰۲۱ تا به حال منتشر نشده است. سولانا میزبان تعداد فزاینده ای از پروژه های NFT و DeFi است. همچنین ارز سول در محدوده زمانی بین ۵ ارز برتر این صنعت پس از بیت کوین، اتر، بی ان بی و تتر قرار گرفت.

السالوادور

السالوادور در سال ۲۰۲۱ تاریخ ساز شد و اولین کشوری بود که بیت کوین (BTC) را یک ارز قانونی برای کشور خود اعلام کرد. رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله Nayib Bukele ، دنیای رمزارز را با کارهای خود مجذوب کرد. بهره گیری از انرژی یک آتشفشان برای تامین انرژی عملیات استخراج بیت کوین از جمله فعالیت های کشور بود . حواله ۳۰ دلار بیت کوین به هر بزرگسال در کشور، و اعلام راه‌اندازی بیت‌کوین سیتی، شهری کاملاً کاربردی که حول بیت‌کوین ساخته شده و در ابتدا توسط اوراق قرضه بیت‌کوین به ارزش یک میلیارد دلار تأمین مالی می‌شود ، همگی نشان از روند رو به جلو در این کشور دارد .

فقط زمان نشان خواهد داد که آیا همه این تلاش ها یک برد اقتصادی واضح برای مردم السالوادور است یا خیراما بوکله، مسلماً، یک نوآوری جدیدی را به سرزمین فقیر آمریکای مرکزی که اقتصاد آن به شدت به پولی که توسط کارگران این کشور در خارج از کشور کار می کنند و به خانه خود می فرستند، ایجاد کرده است .

مایک وینکلمن Mike Winkelmann، با نام مستعار Beeple

هنگامی که خانه هنر کریستی در بهمن ماه سال گذشته یک کلاژ دیجیتال را به حراج گذاشت هیچ کس باور نمی کرد که این اثر دیجیتالی به نام Everydays: The First 5000 Days به مبلغ ۶۹٫۳ میلیون دلار به فروش برسد. پس از فروش، این هنرمند در لیست پردرآمدترین هنرمندان معاصر جهان مانند دیوید هاکنی و جف کونز قرار گرفت. فروش NFT تا سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافت. در اواخر آذرماه کلمه “NFT” توسط ناشر فرهنگ لغت کالینز ،به عنوان کلمه سال معرفی گردید.

Avalanche آوالانژ

Avalanche یکی دیگر از شبکه‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند می باشد که در سال ۲۰۲۱ به ۱۰ شبکه برتر این حوزه راه یافت. CoinGecko اعلام کرده که سولانا (Solana) و Avalanche ستاره‌های جدید این صنعت هستند. اتریوم تقریبا ۹۹ درصد کل حوزه DeFi را در ابتدای سال در اختیار داشت. ولی هم اکنون با وجود رقبای همچون آوالانژ این سهم به ۷۶ درصد رسیده است. ارز آواکس آوالانژ درماه های آخر سال با ۲۷ میلیارد دلار از نظر ارزش بازار در رتبه دهم قرار دارد.

سام بنکمن Sam Bankman

در سال ۲۰۲۱، سام بنکمن به‌ عنوان ثروتمندترین فرد در حوزه ارزهای دیجیتال شناخته شد. وی در سال ۲۰۱۹ شرکتش را تاسیس و سهام دار عمده در FTX است.

به گفته CoinGecko، در پایان سال ۲۰۲۱، FTX به دومین صرافی بزرگ رمزنگاری تبدیل شد و پس از Binance قرار گرف. Messari (مساری) FTX را سریع‌ترین شرکت در حال رشد در تمام دوران‌ها خواند. وی اشاره کرد که Bankman-Fried یک شرکت ۲۵ میلیارد دلاری را در کمتر از سه سال، با کمتر از ۱۰۰ کارمند ساخته است.

FTX با مشارکت سافت بانک، سکویا کپیتال، کوین بیس ونچرز، مولتی کوین، ون اک و خانواده پل تودور جونز، یک دور سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری را به میزان ۱۸ میلیارد دلار افزایش داد. و یک قرار داد طولانی مدت با تیم بزرگ بسکتبال آمریکا میامی هت بسته است.

OpenSea

پدیده NFT برای هنرمندان این امکان را فراهم می آورد تا آثار خود را بدون وساطت گالری‌های هنری بفروشند که این یک موهبت بوده است. OpenSea، اولین محرک در بخش هنر NFT و بازار پیشرو در این عرصه بوده و به عنوان یکی از برندگان امسال است.

طبق نظر Cointelegraph، OpenSea برای هر فروش در پلتفرم خود، پورسانت نسبتاً متوسطی ۲٫۵ درصدی دریافت می کند. اما درآمد قابل توجهی ۷۹ میلیون دلاری در ماه مرداد این نشانه را مشخص می کرد که این پلتفورم در حوزه NFT حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.

ProShares ETF

در اواسط مهرماه با راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، نوعی مانع رفع شد. ProShares Bitcoin Strategy ETF -BITO در بورس نیویورک به عنوان دومین صندوق سرمایه گذاری پرمعامله در روز افتتاحیه در تاریخ ثبت گردید. برخی آن را نقطه عطف برای صنعت کریپتو می نامند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43551

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});