به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح هارتانگ گفت: بیایید روراست باشیم، بحران تراشه تمام نشده است.
وی ادامه داد: “همه ما در صنعت آلمان به طور گسترده به حل تنگناهای عرضه متکی هستیم. هر تراشه نایاب می تواند به این معنی باشد که یک سیستم فرمان و در کل یک ماشین نمی تواند ساخته شود.
وی تاکید کرد: بحران تراشه می تواند دولت ائتلافی جدید چپ میانه آلمان را از دستیابی به برخی از اهداف خود باز دارد. به عنوان مثال، معرفی حدود ۱۵ میلیون خودروی تمام الکتریکی در خیابان ها تا سال ۲۰۳۰ که احتمال می رود با تداوم شرایط فعلی با مشکل جدی مواجه شود.
هارتانگ گفت: اگر مشکلات جهانی در زنجیره تامین به زودی حل نشود این مشکل و شکست در هدف های پیش بینی شده تنها در مورد صنعت خودروسازی صدق نمی کند.
وی با بیان اینکه تغییرات اجتماعی و تحولات فناوری نیز ضروری است، گفت: «در هر حال، این مهم نه تنها به مواد اولیه، باتری و تقاضا نیاز دارد که به نوبه خود به شدت به زیرساخت شارژ بستگی دارد.»
وی خاطرنشان کرد: برقی که این خودروها استفاده می کنند نیز باید دوستدار محیط زیست باشد.