• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14
با دستور رئیس جمهور انجام شد؛

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه متروی تبریز

  • کد خبر : 4410
  • 30 بهمن 1399 - 12:00
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه متروی تبریز
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خطوط یک و دو متروی تبریز با دستور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، محمدرضا پورمحمدی در جمع خبرنگاران مترو را یکی از پروژه‌های مهم حوزه حمل‌ونقل عمومی و از اولویت‌های اجرایی مدیریت استان برشمرد و گفت: بخش قابل توجهی از حیات و پویایی شهر تبریز وابسته به فعالیت وسایط حمل‌ونقل عمومی پاک است که مترو یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین آنها محسوب می‌شود.

پورمحمدی همچنین حاشیه‌نشینی را یکی از معضلات جدی شهر تبریز دانست و گفت: مقابله با این پدیده نامبارک اجتماعی را وظیفه اصلی خود می‌دانیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای حمایت از ساکنان این مناطق و احداث مسکن مناسب و ایمن برای آنها انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی، معلول بدمسکنی است، اظهار داشت: پاسخ‌دهی نامناسب به نیازهای سکونت در جامعه، از عوامل اصلی رواج روزافزون حاشیه‌نشینی است که موجب شده است ۲۰ درصد جمعیت کلانشهرهای کشور در مناطق حاشیه‌ای زندگی کنند.

پورمحمدی با اشاره به ساخت‌وسازها در مناطق خطرآفرین و غیرایمن حاشیه شهر تبریز، گفت: احداث بیش از پنج هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان و انتقال ساکنان مناطق حاشیه‌نشین به منازل ایمن، یکی از تصمیمات مدیریت استان برای پایان حاشیه‌نشینی در تبریز است.

وی ادامه داد: این پروژه با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث می‌شود و علاوه بر این بسیاری از طرح‌های دیگر همچون طرح اقدام ملی مسکن نیز کمک‌کار مدیریت استان در مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات استان در حوزه عمران شهری، گفت: به‌رغم مشکلات ناشی از تحریم و کرونا، در دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در این بخش انجام شده و در دهه فجر امسال بیش از سه هزار و ۶۹۵ پروژه در شهرها و روستاهای استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: هیچ پروژه‌ای در تبریز و سایر شهرستان‌های استان به بهانه کرونا یا تحریم تعطیل نشده و تمامی آن‌ها با سرعت و کیفیت قابل قبولی در حال اجراست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});