• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

زنگ خطر آلودگی در تبریز/تداوم ناسالم بودن هوای شهر برای تمامی گروه‌های سنی

  • کد خبر : 44278
  • 08 دی 1400 - 13:45
زنگ خطر آلودگی در تبریز/تداوم ناسالم بودن هوای شهر برای تمامی گروه‌های سنی
یاز اکو - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت خطرناک آلودگی در تبریز، گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز، امروز چهارشنبه، ۸ دی ماه، در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، داود قاسم‌زاده اظهار کرد: میانگین شاخص کیفی هوای تبریز امروز (چهارشنبه، ۸ دی ماه) برابر با ۱۵۸ بوده که برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است.

وی افزود: با توجه به وضعیت خطرناک آلودگی در تبریز، توصیه می‌شود مردم تا حد امکان از خانه خارج نشوند و تنها در صورت ضرورت با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی سریعتر به منزل بازگردند.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع بیشتر به مردم جهت مصرف بهینه گاز و کاهش تردد خودروهای شخصی در سطح شهر، ادامه داد: در وضعیتی که هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است، توصیه می‌شود تا با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود نیز خودداری به عمل آید.

قاسم زاده گفت: هم‌چنین ضروری است تا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان که بیشتر تحت تاثیر این شرایط هستند، از فعالیت در خارج از منزل جدا خودداری کنند.

وی با بیان این‌که این وضعیت تا زمان پایداری هوای شهر تداوم خواهد داشت، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.

گفتنی است؛ شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد..

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44278

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});