• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
رئیس اتحادیه‌ی طلا و جواهر نقره و سکه تبریز در گفتگوی اختصاصی با یازاکو مطرح کرد:

اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده به نفع صنف و صنعت طلا، مصرف‌کننده و دولت است/ اصل طلا از محاسبه‌ی مالیات ارزش افزوده حذف شد / صرفا از اجرت و سود، مالیات ارزش افزوده اخذ خواهد شد

  • کد خبر : 45124
  • 15 دی 1400 - 8:57
اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده به نفع صنف و صنعت طلا، مصرف‌کننده و دولت است/ اصل طلا از محاسبه‌ی مالیات ارزش افزوده حذف شد / صرفا از اجرت و سود، مالیات ارزش افزوده اخذ خواهد شد
رئیس اتحادیه‌ی طلا و جواهر تبریز در رابطه با اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی سال جاری گفت: این روش اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع صنف و صنعت طلا، مصرف‌کننده و در نهایت به نفع دولت است.

یازاکو؛ نوید محمدی و ساسان نیک‌رفتار خیابانی – رئیس اتحادیه‌ی طلا و جواهر تبریز در رابطه با اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی سال جاری گفت: این روش اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع صنف و صنعت طلا، مصرف‌کننده و در نهایت به نفع دولت است.
مهدی بهرمانی در گفتگو با پایگاه خبری یازاکو گفت: حدود ۱۲ پیش که قانون مالیات ارزش افزوده برای ۵ سال به‌طور آزمایشی تصویب شد، اخذ مالیات ارزش افزوده از کل فاکتور از مصرف‌کننده با مشکلاتی مواجه شد و بعد از تلاش روسای محترم اتحادیه‌های سراسر کشور، این قانون اصلاح و اصل طلا از محاسبه‌ی مالیات ارزش افزوده حذف شد که این روش اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع صنف و صنعت طلا، مصرف‌کننده و در نهایت به نفع دولت محترم است.
وی در تشریح علت سودمندی قانون جدید مالیات گفت: دلیل اینکه این قانون به نفع مصرف‌کننده است این است که در این حالت، حدود ۱۰ درصد از کل مبلغ قیمت تمام شده و ارزش نهایی کالایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، کاهش می‌یابد.
بهرمانی ادامه داد: همچنین قانون جدید به نفع صنف و صنعت است به این دلیل که فروش و تقاضا برای مصنوعات طلا بیشتر می‌شود و فروشندگان و تولیدکنندگان از این شرایط بهره‌مند می شوند و امیدواریم شاهد رونق کسب و کار باشیم.
کاهش تقاضا برای طلای دست دوم و رونق تولید طلا
وی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از معضلات چندین ساله‌‌ی اخیر، که مالیات ارزش افزوده یکی از علل اصلی ان بود فروش طلای دست دوم بود که امیدواریم با قانون جدید، تقاضا برای طلای دست دوم کاهش یافته و باعث رونق تولید شود.
وی در تشریح علت اینکه قانون جدید به نفع دولت است، تصریح کرد: رقم مالیات ارزش افزوده با حذف اصل طلا قابلیت اجرایی خواهد داشت و همکاران این مقدار مالیات را از مصرف‌کننده اخذ و توسط سامانه‌ای که قرار است سازمان مالیاتی ارایه کند به حساب سازمان مالیاتی واریز کنند.
بهرمانی افزود: در خصوص آموزش همکاران نامه‌ای به امور مالیاتی تنظیم شده که تکالیف مودیان و اصناف را مشخص کنند. عدم آگاهی از قانون ، موجبات مشکلات عدیده‌ای در سال‌های قبل بوده و امیدواریم سازمان مالیاتی زیرساخت‌هایی که برای اجرای آن آماده کرده‌اند را آموزش دهند تا این قانون به صورتی که قانون‌گذار تعیین کرده است اجرا شود
رئیس اتحادیه‌ی طلا و جواهر تبریز با بیان اینکه احتمالا در اجرای قانون جدید با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، یادآور شد: بحث سنتی بودن و بحث طلاهای مرجوعی و… ازجمله مواردی است که احتمالا با آن مواجه خواهیم شد. احتمال اینکه زیورآلات ویترین به‌علت وزن و یا طرح از رده‌ی فروش خارج شده و همکاران اجبارا بابت اجرتی که مالیات ارزش افزوده پرداخت کرده‌اند متضرر شوند نیز محتمل است و موارد دیگری که انشاء الله در اجرا باید در نظر گرفته شود تا حقی ضایع نشود.
طلا، پلاتین و جواهرات معاف از مالیات
مهدی بهرمانی با اشاره به آخرین ابلاغ ارسالی توسط سازمان امور مالیاتی به اتحادیه گفت: در این اطلاعیه طلا، جواهر، پلاتین و هر نوع سنگی که در جواهر به کار می‌رود از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند و مالیات بر ارزش افزوده از اصل نقره هنوز شامل معافیت نشده است.
لزوم شفاف‌سازی در فاکتور نویسی
وی بیان کرد: همچنین در این اطلاعیه، فروشندگان طلا و جواهر باید قیمت هر انچه که می‌فروشند را به صورت تفکیک شده در فاکتور قید کنند و به شکل شفاف میزان حق العمل کاری، سود، اجرت، قیمت اصل طلا، جواهر و سنگ را در فاکتور درج کنند.
فرمول یکسانی برای تمامی شهرها لحاظ شود
بهرمانی در پایان تصریح کرد: از رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خواسته‌ایم فرمولی یکسان و مشخص برای تمامی شهرها ارائه کنند تا شاهد یکنواختی در نحوه‌ی فاکتورنویسی و نحوه‌ی محاسبه‌ی مالیات فاکتورها باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});