• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون وزیر:

تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی افزایش یافته است

  • کد خبر : 4523
  • 01 اسفند 1399 - 11:00
تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی افزایش یافته است
یاز اکو -معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی رسولیان، روز پنجشنبه در بازدید از شهرک صنعتی شهید رجایی تبریز و واحد تولید کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده، افزود: بر اساس ارزیابی از وضعیت کنونی کشور و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری، سال آینده کشور با رشد صنعتی مواجه خواهد شد و این سازمان نیز به دنبال ایجاد شرایط و زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید منجر به افزایش اشتغال در جامعه می شود، اظهار داشت: تلاش می شود در مکان هایی که تقاضا برای سرمایه گذاری زیاد است این سازمان زمین، امکانات و زیرساخت های لازم مانند آب، برق و گاز را فراهم کند تا هم مشکل واحدهای صنعتی فعال در این مکان ها حل و هم زمینه برای ایجاد و راه اندازی واحدهای جدید فراهم شود.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ارتقای بنگاه های اقتصادی و بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید نیز از دیگر اولویت های این سازمان در سال آینده است و در این زمینه تلاش می شود مشکلات این واحدها با همکاری بانک ها، سازمان ها و دستگاه های متولی برطرف شود.

رسولیان، با بیان اینکه هم اکنون ۸۲۳ شهرک و نواحی صنعتی فعال در کشور وجود دارد، گفت: سیاست این سازمان افزایش شهرک ها و نواحی صنعتی نبوده بلکه به دنبال توسعه فضای مناسب برای فعالیت بنگاه های اقتصادی به ویژه در شهرک ها و نواحی صنعتی تقاضامحور است.

وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه یکی دیگر از اولویت های این سازمان برقراری توازن منطقه ای است، در مناطقی که نیاز است نواحی صنعتی جدیدی احداث شود، این سازمان اقدام به این کار خواهد کرد ولی اولویت اصلی توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود است.

رسولیان، ادامه داد: کمک به شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که فناوری خاصی تولید می کنند به ویژه در شهرک ها و نواحی صنعتی تقاضامحور، از دیگر اولویت های این سازمان بوده چراکه این شرکت ها دارای نگاه داخلی سازی بیشتری بوده و با واردات کالاها به کشور مقابله می کنند.

وی با اشاره به بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با بررسی وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی این استان تلاش می شود گامی برای توسعه صنعتی بیشتر این استان و کشور برداشته شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: شهرک شهید رجایی جزو شهرک های اولیه کشور بوده به طوری که اوایل انقلاب کارهای اجرایی آن شروع و در سال ۶۳ به بهره برداری رسیده است.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی، افزود: هم اکنون در این شهرک ۲۶۰ واحد به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۲۳۸ واحد فعال بوده و تمام زیرساخت های لازم در این شهرک فراهم است.

مدیرعال واحد تولید کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده نیز در این جلسه گفت: توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی، توسعه نرم افزاری واحدهای صنعتی و تولیدی، ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و ایجاد بازارهای صادراتی از نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی است.

سیدباقر شریف زاده، با بیان اینکه افزایش سرعت اینترنت از شاخصه های توسعه در هر جامعه ای است، افزود: شهرک ها و نواحی صنعتی استان با مشکل پایین بودن سرعت اینترنت و نبود زیرساخت های لازم مواجه هستند و این مشکلات بر فعالیت آن ها تاثیر منفی می گذارد.

وی اظهار داشت: خیلی از واحدها در برخی از شهرک ها و نواحی صنعتی استان خط تولید خود را نصب و پروانه بهره برداری نیز اخذ کرده اند ولی به دلیل نبود برق نمی توانند فعالیت کنند بنابراین برای فعالیت آن ها ایجاد زیرساخت های مختلف در این شهرک ها و نواحی صنعتی ضروری است.  

شریف زاده، با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۰ در شهرک صنعتی شهید رجایی مشغول فعالیت شده است، ادامه داد: در این واحد صنعتی و تولیدی ۳۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی مشغول فعالیت بوده و در بین آن ها افرادی با مدارک دکترا نیز وجود دارد.

وی یادآوری کرد: محصولات تولیدی این مجموعه شامل کمپرسورهای صنعتی و معدنی، تجهیزات جانبی کمپرسور، تجهیزات هوای فشرده و مخازن استاندارد است که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای مختلف منطقه از جمله افغانستان، عراق، امارات، ترکیه و ونزوئلا صادر می شود. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه جمعی از مدیران استانی از بخش های مختلف این واحد صنعتی بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});