• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

بزرگترین برندگان و بازندگان صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۱ (بخش دو)

  • کد خبر : 45255
  • 16 دی 1400 - 11:00
بزرگترین برندگان و بازندگان صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۱ (بخش دو)
در این بخش به بازندگان صنعت کریپتو درسال 2021 می پردازیم. لازم به ذکر است که در بخش یک به برندگان این صنعت اشاره کردیم.

یاز اکو؛ مترجم: علیرضا فرساد – در این بخش به بازندگان صنعت کریپتو درسال ۲۰۲۱ می پردازیم. لازم به ذکر است که در بخش یک به برندگان این صنعت اشاره کردیم.
بازندگان صنعت کریپتو در ۲۰۲۱
چین
در شهریور ماه امسال چین در حدود دو سوم (۶۷ درصد) تولید ماینینگ کریپتو جهان را در اختیار داشت اما بنا به دلایلی که واقعا مشخص نیست، عملیات استخراج در این کشور ممنوع اعلام شد. بیشترین حدسیاتی که در این باره می توان زد، شاید مربوط به حمایت چین از بانک مرکزی و همچنین ارز دیجیتال (CBDC) است که به نظر می رسد نزدیک به عرضه آن هستیم.
در هر صورت، نرخ هش بیت کوین بلافاصله ۵۰ درصد کاهش یافت که بازارها را برای مدتی تحت تأثیر شدید قرار داد. با این حال، کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده، قزاقستان، روسیه و کانادا، از این فرصت به نفع خود استفاده کردند. بسیاری از کارشناسان این اقدام چین را هدیه ای به غرب می دانند. ویلی وو تحلیلگر بازار کریپتو گفت: امروز شبکه بیت کوین بیش از هر زمان دیگری غیرمتمرکز شده است و قیمت آن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

Meta (Diem)
سرمایه‌گذاری استیبل‌کوین لیبرای فیس‌بوک با نام Diem در سال ۲۰۱۹ با تبلیغات و سر و صدای زیاد پا به عرصه گذاشت. این پروژه بر خلاف صاحب خود مدام در حالت نزولی قرار گرفته و برنامه های آن به تاخیر افتاده است. مدیران آن یک به یک از این پروژه جدا می شوند. آخرین آنها دیوید مارکوس رئیس بخش فعالیت‌های ارزهای دیجیتال می باشداست که گفته است امسال از این پروژه کناره گیری خواهد کرد.
فیس بوک نام خود را به متا تغییر داد و به دلیل نفوذی که بر رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی دارد شدیدا مورد انتقاد از طرف مردم و قانون گذاران آمریکا قرار گرفته است. پروژه استیبل کوین متا قرار بود در سال ۲۰۲۱ شروع به کار کند. نیویورک تایمز در مطلبی عنوان کرد که “ارز رمزنگاری لیبرا در نهایت به Diem تغییر نام داد، در حالی که تلاش های این شرکت در کیف پول رمزنگاری Novi ادامه دارد. درهم آمیختگی نام ها حتی برای خودی های شرکت نیز اغلب گیج کننده است.

بانک مرکزی نیجریه
در بهمن ماه سال گذشته بانک مرکزی نیجریه به تمام بانک‌های کشور خود دستور داد تا حساب‌های مشتریانی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند را مسدود کنند. این دستور برای این گرفته شد که بیشتر حساب‌های رمزنگاری برای تأمین مالی فعالیت‌های غیرقانونی،مانند پولشویی و تأمین مالی تروریسم استفاده می‌شود.
ظاهرا بانک مرکزی نیجریه مانند کشور چین می خواهد رمز ارز دیجیتالی خود را راه اندازی کند. جالب این است که بازار رمز ارز ها نه تنها در این کشور فروکش نکرد بلکه در مردادماه سال جاری، نیجریه تبدیل به دومین بازار بزرگ جهان برای تجارت بیت کوین به صورت همتا به همتا شد.

Virgil Griffth
زمانی بود که ویرژیل گریفیث Virgil Griffth در دنیای ارزهای دیجیتال مشهور بود. او یکی از توسعه‌دهنده های سابق اتریوم و شهروند آمریکایی است که در اوایل سال ۲۰۱۹ برای شرکت در کنفرانس ارزهای دیجیتال به کره شمالی سفر کرد. در نوامبر همان سال، او به دلیل نقض قوانین تحریم های ایالات متحده، در لس آنجلس دستگیر شد.
وال استریت ژورنال، در شهریور ماه امسال در گزارشی عنوان کرد که “درست قبل از شروع محاکمه جنجالی، گریفیث به توطئه برای نقض قوانین ایالات متحده با سفرش به کره شمالی بدلیل ارائه توضیحاتی در مورد نحوه استفاده از فناوری بلاک چین برای پولشویی و فرار از تحریم ها اعتراف کرد. او ممکن است به دلیل این اتهام با شش سال و نیم زندان روبرو شود”.

Iron Finance (TITAN)
شاید این ایده خوبی نباشد که یک استیبل کوین به عنوان مثال، IRON را با یک استیبل کوین دیگر مانند USDC و  یک توکن ناشناخته مانند TITAN به عنوان وثیقه در مقابل هم قرار بدهیم. در این مورد، نتیجه چیزی بود که به عنوان اولین اجرای بانکی در حوزه رمزنگاری در مقیاس بزرگ در جهان شناخته شد. نتیجه: تیتان در چند ساعت اولیه عرضه، در اوایل تیر ماه از قیمت بیش از ۶۰ دلار به چند هزارم سنت سقوط کرد.
CipherTrace بعداً گفت که این حادثه در نتیجه یک نقص طراحی بوده و سیستم فاقد مکانیزم تثبیت کننده مناسب بوده است. آیرون فاینانس (ICE) در تاریخ ۲۹ آذر ماه حدود ۰٫۰۰۲ دلار معامله شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});