• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

تبریز ظرفیت تبدیل به قطب کشاورزی را دارد

  • کد خبر : 4533
  • 01 اسفند 1399 - 12:30
تبریز ظرفیت تبدیل به قطب کشاورزی را دارد
یاز اکو - فرماندار تبریز گفت: این شهرستان ظرفیت تبدیل به قطب کشاورزی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز،، بهروز مهدوی در مراسم تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر شهرستان گفت: در تاریخ معاصر ایران، یکی از قدیمی‌ ترین و اولین وزارتخانه‌های مهم کشور، وزارت فلاحت بود که امروز با نام وزارت جهاد کشاورزی می‌شناسیم، که نشان از اهمیت بالای اقتصاد کشاورزی برای کشور دارد، همانگونه که امام خمینی(ره) نیز پس پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه کشور را از طریق توسعه کشاورزی می‌دانست.

وی با اشاره با اهمیت محرومیت‌ زدایی پس از انقلاب به عنوان یکی از آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) گفت: جهاد سازندگی با ماموریت محرومیت زدایی و شرکت فعال در دوران دفاع مقدس، تحت عنوان سنگرسازان بی‌سنگر ماموریت خود را در حوزه محرومیت زدایی انجام داد و امروز تامین غذای سالم و امنیت غذایی مردم از ماموریت‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز، افزود: امروز در شهرستان تبریز، روستای کم برخوردار از نظر زیرساخت‌های اساسی وجود ندارد اما با وجود، برتری و توفیق در بسیاری از حوزه‌ها، کمبودهای قابل توجهی نیز در حوزه نیازهای کشاورزی و غذایی شهرستان داریم که باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

مهدوی ضمن تاکید بر جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی، بیان کرد: امروز جهاد کشاورزی، نیروهای باتجربه و تحصیل‌ کرده لازم را در اختیار دارد که با استفاده از این پتانسیل و هم‌چنین استفاده از تکنولوژی و شیوه‌های کشاورزی مدرن و علمی، نیازهای غذایی ما تامین می‌شود.

وی در خاتمه از کشاورزان نمونه و برتر شهرستان تبریز از بابت زحماتشان در حوزه تولیدات کشاورزی و هم‌چنین از مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان در همراهی با کشاورزان نمونه قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});