• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
داده های موقعیت سرمایه‌گذاری بین المللی ترکیه منتشر شد:

افزایش ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری مستقیم در ترکیه

  • کد خبر : 4564
  • 01 اسفند 1399 - 15:30
افزایش ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری مستقیم در ترکیه
یاز اکو - داده های موقعیت سرمایه‌گذاری بین المللی ترکیه حکایت از افزایش 30 درصدی سرمایه‌گذاری مستقیم در ترکیه دارد.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یاز اکو به نقل از  آناتولی، دارایی‌های خارجی ترکیه در پایان دسامبر سال گذشته، ۲۴۰٫۶ میلیارد دلار است، در حالی که بدهی‌های خارجی ۶۴۳٫۵ میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT)، داده‌های موقعیت سرمایه‌گذاری بین‌المللی در دوره‌ی دسامبر ۲۰۲۰ (UYP) را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، تا پایان دسامبر سال گذشته دارایی‌های خارجی ترکیه با کاهش ۵ درصدی (تا پایان سال ۲۰۱۹)،  240.6 میلیارد دلار و بدهی‌ها با افزایش  7.3 درصدی ۶۴۳٫۵ میلیارد دلار بود.

تفاوت بین دارایی‌های خالص و بدهی‌های خارجی UYP ترکیه در دسامبر سال ۲۰۲۰ منفی ۴۰۲٫۹ میلیارد دلار بود اما UYP خالص در پایان سال ۲۰۱۹ در سطح منفی ۳۴۶٫۵ میلیارد دلار قرار داشت.

در همین دوره، اقلام دارایی ذخیره با کاهش ۱۱٫۷ درصدی به ۹۳٫۳ میلیارد دلار رسید، در حالی که سایر اقلام سرمایه گذاری با کاهش ۳٫۹ درصدی، به ۹۱٫۴ میلیارد دلار رسیده است.

در میان زیرمجموعه‌های سایر سرمایه‌گذاری‌ها، ارز و سپرده‌ی بانک‌ها به ارز خارجی و لیر ترکیه با کاهش ۱۱٫۸ درصدی به ۴۱٫۹ میلیارد دلار رسید.

سرمایه‌گذاری‌های مستقیم (سرمایه و سایر سرمایه‌ها) با افزایش ۳۰٫۲ درصدی نسبت به پایان سال ۲۰۱۹، با تأثیر تغییرات در ارزش بازار و نرخ ارز به ۲۱۳٫۱ میلیارد دلار افزایش یافت.

سرمایه‌گذاری‌های پرتفوی ۱۱۷٫۳ میلیارد دلار است

سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ۱۲٫۳ درصد کاهش یافته و به ۱۱۷٫۳ میلیارد دلار در دسامبر سال گذشته نسبت به پایان سال ۲۰۱۹ رسیده است.

در همین بازه‌ی زمانی، سهام افراد غیر مقیم ۱۰٫۵ درصد کاهش یافت و به ۲۹٫۲ میلیارد دلار رسید، اوراق بهادار دولتی متعلق به افراد غیر مقیم ۴۴٫۳ درصد کاهش یافت و به ۸٫۶ میلیارد دلار رسید و سهام اوراق خزانه داری (پس از کسر سهام اوراق قرضه خریداری شده توسط ساکنان) ۶٫۲ درصد کاهش یافت و به ۴۶٫۲ میلیارد دلار رسید.

سایر سرمایه‌گذاری‌ها نیز در مدت مشابه ۳٫۵ درصد افزایش یافته و به ۳۱۳٫۱ میلیارد دلار رسیده است. سپرده‌های ارزی افراد غیر مقیم در بانک‌های مقیم داخلی با ۳٫۳ درصد کاهش نسبت به پایان سال ۲۰۱۹، به ۳۳٫۴ میلیارد دلار رسید و سپرده‌های TL با ۱۵٫۳ درصد افزایش به ۱۵٫۷ میلیارد دلار رسید.

کل وام بانک‌ها با ۵٫۵ درصد کاهش به ۶۳٫۸ میلیارد دلار رسید، در حالی که کل وام سایر بخش‌ها با ۱٫۶ درصد کاهش به ۷/۹۶ میلیارد دلار رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});