• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

ترکیه به دنبال ایجاد پایگاه مالی امن برای بازار ارزهای دیجیتال است

  • کد خبر : 45647
  • 19 دی 1400 - 9:45
ترکیه به دنبال ایجاد پایگاه مالی امن برای بازار ارزهای دیجیتال است
یاز اکو_ مصطفی الیتاش، معاون رئیس گروه پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه اتهامات مبنی بر اعمال مالیات 40 درصدی بر سود ارزهای دیجیتال را رد کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت انتظار می‌رود تنظیم طرح قانونی برای پلتفرم‌های مبادلات ارزهای دیجیتال محلی در هفته‌های آینده به پارلمان ترکیه ارائه شود.

اواخر ۶ دسامبر این مقام ترکیه توییت کرد: قانون جدید “با هدف تنظیم سیستم، جلوگیری از اعمال مخرب، محافظت از سرمایه گذاران و مقابله با نارضایتی ها مصوب خواهد شد”

الیتاش با اشاره به چندین پیش‌نویس قانون ذکر شده در گزارش‌های رسانه‌ها، گفت: «هر فرد یا نهادی می‌تواند پیش‌نویسی را تهیه کند، اما مجلس حرف آخر را خواهد زد.»

وی ۱۳ نماینده از پلتفرم های ارزهای دیجیتال فعال در ترکیه را در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱ به پارلمان دعوت کرد. مقامات ارشد وزارت خزانه داری و دارایی، آژانس مقررات و نظارت بانکی ، هیئت بررسی جرایم مالی و بانک مرکزی ترکیه نیز در این جلسه حضور داشتند.

روزنامه ملیت در ۶ ژانویه گزارش داد که کارکنان ارشد حزب عدالت و توسعه در حال بررسی دقیق مقررات در بریتانیا، ایالات متحده و ژاپن هستند.

منابع ناشناس به این روزنامه گفتند : اولویت اول مقررات ارزهای دیجیتال ترکیه شفافیت، ایمنی و قابلیت حسابرسی پلتفرم های صرافی برای فعال کردن تراکنش های امن خواهد بود.

الیتاش با جدیت اعمال مالیات ۴۰ درصدی بر بازده ارزهای دیجیتال را تکذیب کرد.

بازار کریپتوکارنسی ترکیه با نزدیک به ۵ میلیون حساب پلتفرم ارزهای دیجیتال در بین پنج بازار برتر جهان قرار دارد.

در ۲۷ دسامبر برای نخستین بار علیه یک پلتفرم ارزهای دیجیتال توسط یک ناظر، ۸ میلیون لیر ترکیه (نزدیک به ۶۳۴۰۰۰ دلار) جریمه تعیین شد.

ممنوعیت بانک مرکزی برای استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت، در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر اینکه چنین تراکنش‌هایی بسیار خطرناک هستند، از ۳۰ آوریل اجرایی شد.

در ۴ می، یک راهنما برای ارائه دهندگان خدمات دارایی های کریپتو منتشر شد. طبق این دستورالعمل، پلتفرم‌های مبادلات ارز دیجیتال حق دارند هویت مشترکین را تأیید کنند، تراکنش‌های مشکوک و معاملات با حجم بالا را گزارش کنند. در صورت عدم انجام این تعهدات، شرکت های صرافی رمزارز ممکن است توسط بانک مرکزی ترکیه جریمه شوند و در صورت تکرار، صاحبان آنها تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

این حرکت پس از آن صورت گرفت که چندین پلتفرم ارزهای دیجیتال به طور ناگهانی تعطیل شده و هزاران سرمایه گذار را متحمل زیان سنگینی کردند.

حجم معاملات روزانه در بزرگترین پلتفرم ارزهای دیجیتال در ترکیه، حدود ۳۲۰ میلیون دلار است. بیش از ۳۰ پلتفرم ارزهای دیجیتال در ترکیه مستقر هستند.

براساس گزارشی در۶ دسامبر کل پرداخت‌های ارزهای دیجیتال با افزایش ۵۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۵٫۸ تریلیون دلار رسید.

وضعیت ارزهای دیجیتال به شدت نوسان دارد، با این حال، ارزش بیت کوین در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته است.

 در ۷ ژانویه، بیت کوین به سطح ۴۱۰۰۸ دلار سقوط کرد ،سطحی که از پایان سپتامبر ۲۰۲۱ تا به امروز مشاهده نشده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});