• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

استفاده از فناوری پلاسما برای مدیریت پسماند تبریز ضروری است

  • کد خبر : 45853
  • 20 دی 1400 - 13:00
استفاده از فناوری پلاسما برای مدیریت پسماند تبریز ضروری است
یاز اکو - رییس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری پلاسما برای مدیریت پسماند این شهر گفت: این سازمان آماده همکاری با سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در این زمینه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محرم شاملی روز دوشنبه، ۲۰ دی ماه در نشست هم اندیشی با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز اظهار کرد: این فناوری تمامی زباله‌ها را از بین می‌برد و گازهای سمی تولیدی را به هیدروژن تبدیل می‌کند.

وی افزود: این فناوری می‌تواند با نصب و راه‌اندازی در محل‌های مختلف تبریز، پسماندهای تولیدی اعم از شهری و پزشکی را از بین ببرد و انرژی برق نیز تولید کند.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز با بیان اینکه پژوهشکده رانشگران فضایی تبریز زیر نظر وزارت ارتباطات بوده و در زمینه‌های صنایع نظامی، کشاورزی انرژی اتمی و علوم فضایی فعالیت می‌کند، گفت: فناوری پلاسما برای مدیریت پسماند از جمله علومی است که این پژوهشکده می‌تواند در اختیار سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز قرار دهد.

شاملی ادامه داد: در کشورهایی مانند سنگاپور، ژاپن و آمریکا این فناوری به صورت محله‌ای راه‌اندازی شده است و علاوه بر جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست برق ساکنان همان محله‌ها را هم تامین می‌کند.

تکنولوژی‌های روز دنیا تنها راه‌حل رفع مشکلات زیست محیطی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نیز در این نشست گفت: برگزاری نشست‌های هم اندیشی با مجموعه‌های اهل فکر و دانش بنیان و استفاده از طرح‌ها و ایده‌های آنها می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت پسماند تبریز ایفا کند.

یونس فاتح، با ارائه‌ی پیشنهاد افزایش همکاری پژوهشکده رانشگران فضایی تبریز با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز افزود: بحث‌های زیست محیطی دغدغه‌ی اکثر کشورهای جهان است و برای رفع چنین مشکلاتی چاره‌ای جز روی آوردن به تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا ندارد.

 وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست برای آیندگان یادآور شد: محیط زیست امانتی است که از گذشتگان در اختیار ما قرار گرفته است و باید با مدیریت درست این امانت به نحو احسن به آیندگان تحویل داده شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});