• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

ترکیه در ماه ژانویه به ‌۷۵ کشور خودرو صادر کرد

  • کد خبر : 4592
  • 02 اسفند 1399 - 9:15
ترکیه در ماه ژانویه به ‌۷۵ کشور خودرو صادر کرد
یاز اکو - صنعت خودروسازی ترکیه در ماه ژانویه به 75 کشور جهان به ارزش 823 میلیون و 851 هزار دلار اتومبیل سواری صادر کرده ‌است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از داده‌های انجمن صادرکنندگان صنایع خودروسازی اولوداغ (OIB) ترکیه، صنعت خودروسازی کشور در ماه ژانویه سال جاری به ۷۵ کشور جهان به ارزش ۸۲۳ میلیون و ۸۵۱ هزار دلار اتومبیل سواری صادر کرده ‌است.

بخش خودروسازی ترکیه در مجموع ۳۶٫۳۳ درصد کل صادرات کشور را تشکیل می‌دهد و با ۲ میلیارد و ۲۶۷ میلیون و ۴۲۶ هزار دلار رتبه نخست صادرات را نیز به خود اختصاص داده است.

در میان بازارهای اصلی صادرات صنعت خودروسازی ترکیه، کشورهای اروپایی در جایگاه نخست قرار دارد. بیشترین صادرات خودروی سواری از ترکیه به فرانسه انجام گرفته است.

ترکیه به ارزش ۱۷۵ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار به فرانسه صادرات اتومبیل سواری انجام داده‌است. این رقم معادل ۲۱٫۲۵ درصد از صادرات این بخش است.

ترکیه در مدت مذکور به ایتالیا به ارزش ۹۶ میلیون و ۵۶ هزار دلار و به آلمان ۷۹ میلیون و ۳۴۱ هزار دلار صادرات خودروی سواری انجام داده‌است.

همچنین پس از کشورهای مذکور به اسپانیا ۷۶ میلیون و ۵۹۹ هزار دلار، انگلستان ۴۴ میلیون و ۴۲۷ هزار دلار، لهستان ۴۳ میلیون و ۹۶۲ هزار دلار، سوئد ۴۰ میلیون و ۱۰۸ هزار دلار، اسلوونی ۳۲ میلیون و ۹۹۷ هزار دلار، مصر ۳۱ میلیون و ۶۸۸ هزار دلار و بلژیک ۲۸ میلیون و ۶۵۳ هزار دلار صادرات اتومبیل سواری انجام گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});