• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

۷۰ درصد منابع آب خام فضای سبز تبریز صرف آبیاری چمن می‌شود

  • کد خبر : 46026
  • 21 دی 1400 - 14:15
۷۰ درصد منابع آب خام فضای سبز تبریز صرف آبیاری چمن می‌شود
یاز اکو - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز گفت: ۷۰ درصد منابع آب خام فضای سبز تبریز، صرف آبیاری چمن‌کاری‌های موجود در سطح شهر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اکبر امجدی با تاکید بر کمبود منابع آب خام برای آبیاری فضاهای سبز شهر تبریز اظهار کرد: بدون تعارف باید قبول کنیم که در این حوزه مشکل داریم؛ ذخایر آبی موجود در چاه‌ها بسیار کم شده و غلبه بر این معضل مهم، مدیریتی جدی می‌طلبد.

وی ضمن اشاره به برخی راهکارها در این زمینه خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کشت به سمت گونه‌های مقاوم به کم آبی، تغییر روش‌های آبیاری و حذف چمن از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد.

عدم وجود طراحی در فضاهای سبز تبریز

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز در ادامه، عدم وجود طراحی در فضاهای سبز را یکی دیگر از معضلات فضای سبز تبریز دانست و بیان کرد: برنامه‌ای اساسی در این حوزه نیاز است که بر این اساس، اداره‌ی فنی و طراحی فضای سبز با حضور همکاران متخصص و خوش ذوق و علاقه‌مند راه‌اندازی شده و فضای سبز منطقه ۳ نیز می‌تواند با ارائه‌ی طرح‌های خود، ما را در هرچه بهتر شدن طرح‌های فضای سبز یاری کند.

امجدی ضمن بیان ابعاد مختلف احتساب سرانه فضای سبز تبریز اظهار کرد: در احتساب سرانه فضای سبز دو بحث مطرح است؛ یکی سرانه فضای سبز برای کل شهر و دیگری از بعد پراکندگی پارکها و فضاهای سبز در مناطق شهری و دسترسی شهروندان به آنها؛ که در این میان، میزان سرانه از نظر آمار و ارقام قابل قبول است اما از لحاظ دسترسی چندان خوب نیست و رفع این امر هم نیازمند همکاری و همت جمعی است.

وی در خصوص برنامه های فضای سبز در حوزه شهرداری منطقه ۳ نیز خاطرنشان کرد: پلاک ۱۷۴ در اتوبان کسایی پتانسیل تبدیل به یک تفرجگاه سرسبز و مناسب را دارد که امیدواریم در ایجاد زیرساختهای این مجموعه و دیگر طرح‌های لازم الاجرا، از همکاری شهرداری منطقه ۳ بهره‌مند شویم؛ چرا که این قسمت نیز، بخشی از شهر است و می‌تواند در تامین فضای سبز مورد نیاز تبریز سهم عمده‌ای ایفا کند.

وی افزود: آن قسمت از ترانشه‌های حاشیه اتوبان شهید کسایی که در حوزه شهرداری منطقه ۳ قرار دارند، نیازمند کار متمرکز است تا علاوه بر ایجاد فضای سبز، چشم انداز آن محدوده نیز بهبود یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46026

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});