• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

شرکت هواوی به دیجیتالی شدن قره باغ کمک می کند

  • کد خبر : 46082
  • 21 دی 1400 - 19:40
شرکت هواوی به دیجیتالی شدن  قره باغ کمک می کند
یاز اکو_ دولت آذربایجان به طور مداوم بر توسعه یک محیط امن و شرایط زندگی برای جمعیت های عودت کننده در سرزمین های تازه آزاد شده از اشغال ارمنستان با به کارگیری فناوری های پیشرفته و تقویت ارتباط متمرکز شده است.  باکو نگرانی فزاینده‌ای خود در مورد ثبات منطقه را با سیاست‌های متکی بر علم، فناوری و نوآوری در شهرهای جنگ‌زده در چارچوب یک طرح احیا دنبال می‌کند.

 به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح در این راستا، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، راه را در ایجاد شهرک های نوآورانه و هوشمند در منطقه قره باغ برای دستیابی به شایستگی های فنی و رشد اجتماعی-اقتصادی پایدار به عنوان بخشی از تلاش های بازسازی، رهبری می کند.

براین اساس غول مخابراتی چینی هوآوی به عنوان یکی از تامین کنندگان پیشرو در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکپارچه در جهان، در میان اولین شرکت های فناوری چندملیتی خارجی قرار دارد که برای مشارکت در روند بازسازی قره باغ دعوت شد.

 همانطور که مشخص است، هوآوی راه‌حل‌های پیچیده متنوعی از جمله فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، دید هوشمند، محاسبات ادراکی، فناوری‌های پردازش هوش مصنوعی را توسعه می‌دهد تا به شهرها کمک کند تا این عملیات را در زمان پیش بینی شده پیش ببرند.
در واقع، مرکز عملیات هوشمند (IOC) این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین ارائه دهندگان راه حل های نوآورانه و هوشمند خانه در سراسر جهان رتبه بندی می شود و در دهه گذشته به سرعت به یک برند خانه هوشمند پیشرو در چین تبدیل شده است.
نزدیک به دو دهه است که هواوی نقشی اساسی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان (ICT) ایفا کرده است. این شرکت چینی قبلاً کمک های فنی گسترده ای به چندین طرح ملی ارائه کرده است و به طور مثبت به توسعه صنعت فناوری پیشرفته و بهبود فناوری های موجود در آذربایجان کمک کرده است.
بنابراین، اخیراً در ۸ دسامبر، دانشگاه نخبه ADA باکو، وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان و شرکت فناوری هوآوی، تفاهم نامه سه جانبه ای را برای ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه مشترک برای تقویت مشارکت امضا کردند.
در پروژه تحت رهبری دولت “آذربایجان برای سال ۲۰۳۰ اولویت های ملی برای توسعه اجتماعی-اقتصادی”، که در آن دیجیتالی شدن کل شهرها و مردم به عنوان یک استراتژی ملی در اولویت قرار دارد.

در ساخت یک شهر هوشمند، IOC هوآوی که به عنوان بخش مرکزی فرماندهی و تصمیم‌گیری عمل می‌کند، وعده ارائه طیف وسیعی از راه‌حل‌های جهانی، از پایگاه‌های داده مدیریت شهر گرفته تا پشتیبانی از داده‌های واقعی و برنامه‌های کاربردی بین سازمانی را ارائه می‌کند.
خدمات، تسهیل و برنامه ریزی برای ساخت مراکز بهره برداری شهری از طریق مؤثرترین استفاده از منابع موجود از دیگر برنامه های هواوی است.
 به طور کلی، IOC با بهبود سیستماتیک چندین جنبه از کیفیت زندگی و استانداردهای زندگی جوامع شهری و روستایی، راحتی و دسترسی بیشتر به آینده ای بهتر برای زندگی معرفی می کند.

بر این اساس، در مرحله اول، فناوری های دیجیتال هوآوی برای ردیابی و تشخیص مسائل کشاورزی، بهداشت و آموزش در مناطق مختلف منطقه قره باغ تحت سیاست محیط زیست امن به کار گرفته می شود.
 این تسهیلات شامل یک مرکز عملیات هوشمند، یکپارچه‌سازی و اتصال اطلاعات و فرآیندها، و فراهم کردن بستری برای فناوری‌های پیشرفته، عملیات و مدیریت برای ایجاد سیستم‌های امنیتی و ترافیکی جامع، زیرساخت‌های اینترنت پهن باند روستایی، فناوری کشاورزی دقیق و همچنین تامین انرژی خواهد بود.
حمل و نقل کارآمد و تنوع بخشیدن به منابع انرژی تجدید پذیر از دیگر بخش های پیش بینی شده در این منطقه است.

 

علاوه بر این، هواوی با افزایش راحتی و در عین حال کاهش مصرف انرژی و محکم‌تر کردن پیوند بین ترجیحات شخصی و محیط خانه، یک تجربه خانه هوشمند ممتاز را ارائه می‌کند.
 متعاقباً، سیستم متصل به هم به طور یکپارچه وظایف را خودکار می کند و در عین حال به مصرف کنندگان اجازه می دهد از خدمات ارتباطی جامع مانند صدا، داده، چند رسانه ای و پهنای باند بی سیم لذت ببرند.
 علاوه بر این، شبکه پیچیده اتوماسیون کل اکوسیستم خانه هوشمند، از جمله حسگرها، کنترل‌کننده‌های هوشمند، برنامه‌های نرم‌افزاری و سرویس‌های داده سرور مرکزی را قادر می‌سازد تا به تدریج کارایی و امنیت را بهبود بخشد.
 از نقطه نظر امنیتی، همکاری هوشمند دستگاه های سخت افزاری، بسیار مهم است.
 راه حل خانه هوشمند هوآوی می تواند خطرات امنیتی احتمالی را پیش بینی و شناسایی کند و هشدارهایی را از قبل برای جلوگیری از تهدیدات بزرگ و کاهش تلفات ارائه کند.
 چنین فناوری قبلاً در روستای آغالی در منطقه زنگیلان در قره باغ در پی تلاش های گسترده دیجیتالی سازی به کار گرفته شده است (در حال حاضر یک روستای هوشمند دیگر نیز در منطقه فضولی قره باغ در حال ساخت است).
علاوه بر این، تحول دیجیتال، قره باغ اساساً به هوآوی این امکان را می دهد تا از فرصت های جدید برای به کارگیری محصولات و خدمات خود استفاده کند. 

علاوه براین شبکه‌های نوری گیگابیتی تازه توسعه‌یافته هوآوی و استفاده مؤثر از خدمات اینترنت مبتنی بر فیبر پرسرعت و حل مشکلات پوشش پهنای باند، به‌ویژه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی منطقه قره‌باغ، پشتیبانی شبکه پایدار و محکمی را ارائه می‌کنند.

دولت‌های مدرن به‌طور فزاینده‌ای فناوری‌های دیجیتال را به‌عنوان ابزارهای حیاتی اجرا می‌کنند و به‌طور فعال دیجیتالی‌سازی را برای ساده‌سازی وظایف اداری، افزایش رشد اقتصادی، امنیت انرژی، ایجاد شغل، کشاورزی دقیق و ارتقای زیرساخت‌ها پذیرفته‌اند.

  دولت آذربایجان توجه قابل توجهی را به تضمین کیفیت زندگی جمعیت‌های عودت‌کننده با افزایش خدمات دیجیتال در مناطق شهری و روستایی اختصاص می‌دهد. در آینده نزدیک، تجمیع داده‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی نیز می‌توانند از سیاست‌ها و برنامه‌های عملاً پاسخگو و دقیق پشتیبانی کنند، زیرا پیشرفت‌های دیجیتال باعث می‌شود خدمات عمومی با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند در دسترس‌تر و پاسخگوتر شوند. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});