• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

افزایش سرانه در بودجه شهرداری مراغه به ۸۱۰ هزار تومان

  • کد خبر : 4618
  • 02 اسفند 1399 - 10:41
افزایش سرانه در بودجه شهرداری مراغه به ۸۱۰ هزار تومان
یاز اکو - سرانه شهروندان مراغه در بودجه شهرداری این شهر که تا سال ۱۳۹۷ در مقایسه با شهرهای همتراز خود پایین‌تر بود، از سال ۱۳۹۸ به بعد با جهش روبرو شده است و اکنون سرپرست شهرداری مراغه می‌گوید: این سرانه مصوب بار دیگر از ۶۲۸ هزار تومان در سال جاری به ۸۱۰ هزار تومان در سال آینده جهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، شهرام مروتی با اشاره به اینکه افزایش بودجه مصوب شهرداری بر اساس سرانه از سال ۱۳۹۸ مورد توجه قرار گرفت، بیان کرد: این سرانه در سال ۱۳۹۴ تنها ۲۸۰ هزار تومان بود و در سال بعد از آن ۳۴ هزار تومان افزایش داشت.

وی اضافه کرد: سرانه ۳۲۱ هزار تومانی سال ۱۳۹۶ نیز طی سال بعد آن ۲۷ هزار تومان افزایش یافته بود اما در سال ۱۳۹۸ این سرانه در سایه یک تصمیم فنی در شهرداری و تصویب آن از سوی شورای اسلامی شهر با جهش روبرو شد و با ۱۶۰ هزار تومان افزایش به ۵۰۸ هزار تومان رسید.

وی با تاکید بر اینکه بودجه‌بندی بر اساس سرانه شهروندان در نهایت به جهش عمرانی منجر می‌شود، بیان کرد: اصلاح فرآیند بودجه‌ریزی در شهرداری مراغه از سال ۱۳۹۸ کلید خورد و بسیاری از طرح‌های عمرانی در دست اجرا محصول همین رویکرد است.

منابع این افزایش سرانه چگونه تامین می‌شود؟

«مروتی» در پاسخ به این سوال که منابع این افزایش چگونه تامین می‌شود، بیان کرد: همزمان با بودجه‌ریزی بر اساس سرانه، اصلاح تعرفه در شهرداری مراغه آغاز شد و با وجود اینکه برخی‌ها در تامین منابع نگرانی‌هایی داشتند، منابع مورد نیاز برای جهش در سرانه شهروندان از همان سال تامین شد.

به گفته وی اصلاح تعرفه علاوه بر تامین منابع مورد نیاز، موجب شفافیت در این زمینه شد و شهروندان اکنون به سادگی می‌توانند عوارض شهرداری را خودشان هم محاسبه کنند.

وی اضافه کرد: جهش سرانه شهروندان از بودجه‌ مصوب شهرداری باید تا زمان رسیدن به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ادامه داشته باشد و منابع آن نیز بر اساس برنامه‌ریزی دقیق در شهرداری تامین می‌شود. 

سرانه دریافتی کارکنان شهرداری مراغه چقدر است؟

سرپرست شهرداری مراغه در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه سرانه دریافتی کارکنان شهرداری مراغه چقدر است؟، بیان کرد: این سرانه پس از کسورات در حقوق آذر سال جاری حدود ۴۳ میلیون ریال بوده که با توجه به شرایط اقتصادی ناچیز است. 

مروتی اظهار داشت: حجم کاری پرسنل زحمتکش شهرداری در مقایسه با برخی دیگر از نهادها بسیار بالاتر بوده و کار جهادی آنان با این حقوق اندک، قابل قدردانی است.

پویایی چه موقع سراغ فرهنگسراهای شهرداری می‌آید؟

«مروتی» می‌گوید که برای پویایی فرهنگسراهای مراغه برنامه دارد و باید هریک از آنها در یک زمینه خاص، به سمت تخصص‌گرایی پیش برود.

وی اضافه کرد: برای نمونه در کنار سایر فعالیت‌ها، یکی از فرهنگسراها به صورت اختصاصی در زمینه قرآنی، دیگری در زمینه سواد رسانه و موارد فرهنگی دیگر فعال خواهد شد. 

وی نسبت به عملیاتی شدن این رویکرد در سال آینده ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: تولید فکر در این زمینه از اهمیت ویژه برخوردار است و انتظار می‌رود تا اهالی فرهنگ و هنر با هدف پویایی فرهنگسراها در کنار شهرداری باشند.

شهرداری مراغه در شرایط کرونا چگونه به استقبال از بهار می‌رود؟

سرپرست شهرداری مراغه با اشاره به شرایط ناشی از شیوع کرونا بیان کرد: برنامه استقبال از بهار بر اساس توجه به شرایط کرونایی تدوین می‌شود و برای نمونه جذابیت‌های بصری نباید به محل تجمع مردم تبدیل شود.

مروتی می‌گوید: افزایش بهره‌وری در هزینه‌کرد منابع مالی مورد تاکید است و زیباسازی پارک‌ها از جمله پارک معلم در دستور کار قرار می‌گیرد. 

نمایی از پارک معلم مراغه

«شهرام مروتی» در سال ۱۳۹۷ به عنوان معاون اداری و مالی شهرداری مراغه منصوب و اواخر دیماه امسال به عنوان سرپرست شهرداری مراغه انتخاب شد.

وی بر اساس آنچه که اعضای شورای اسلامی شهر مراغه عنوان می‌کنند، طی این سال‌ها در اصلاح تعرفه، برنامه‌محوری در مدیریت منابع انسانی، تملک اراضی در طرح‌های مسیرگشایی و اصلاح فرآیند بودجه‌ریزی شهرداری مراغه نقش محوری داشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});