• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

هکرهای کره شمالی ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ به سرقت بردند

  • کد خبر : 46480
  • 25 دی 1400 - 10:45
هکرهای کره شمالی ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ به سرقت بردند
یاز اکو- بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه توسط شرکت تجزیه و تحلیل چین Chainalysis منتشر شد، هکرهای کره شمالی تقریباً 400 میلیون دلار دارایی دیجیتال را در حداقل هفت حمله به پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال در سال گذشته سرقت کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح در این گزارش آمده است: از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، تعداد هک های مرتبط با کره شمالی از ۴ به ۷ افزایش داشته و ارزش ارز استخراج شده از این هک ها ۴۰ درصد افزایش یافت.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت می‌کنند، پیونگ یانگ را به بهره گیری از بودجه سرقت شده برای حمایت از برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود برای دور زدن تحریم‌ها متهم کرده‌اند.

کره شمالی به پرسش های رسانه ها پاسخ نمی دهد، اما قبلاً بیانیه هایی را منتشر کرده بود که اتهامات هک را رد کرده است.

سال گذشته، ایالات متحده سه برنامه‌نویس رایانه‌ای کره‌شمالی را که برای سرویس اطلاعاتی این کشور کار می کنند، به هک های گسترده و چند ساله با هدف سرقت بیش از ۱٫۳ میلیارد دلار پول و ارزهای دیجیتال،از شرکت‌ها ، بانک‌ها تا استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود متهم کرد.

این شرکت چینی همه اهداف هک ها را معرفی نکرده اما اعلام کرد: عمدتاً شرکت های سرمایه گذاری و صرافی های متمرکز قربانی این حمله ها بوده اند.

در این گزارش آمده است که مهاجمان از فریب های فیشینگ، سوء استفاده از کد، بدافزار و مهندسی اجتماعی پیشرفته برای انتقال وجوه از کیف پول های دیجیتال متصل به اینترنت به آدرس های تحت کنترل کره شمالی استفاده کردند.

بسیاری از حملات سال گذشته احتمالاً توسط گروه لازاروس انجام شده است، یک گروه هکر که توسط ایالات متحده تحریم شده است و به گفته امریکا، توسط اداره اطلاعات اولیه کره شمالی کنترل می شود.

این گروه به دست داشتن در حملات باج افزار “WannaCry”، هک کردن بانک های بین المللی و حساب های مشتریان و حملات سایبری سال ۲۰۱۴ نیز متهم شده است.

به گفته این شرکت، به نظر می رسد، کره شمالی به تلاش‌های خود را برای شستشوی ارزهای رمزنگاری شده دزدیده شده افزایش داده و استفاده از میکسرها یا ابزارهای نرم‌افزاری را افزایش داده است که ارزهای دیجیتال را از هزاران آدرس جمع‌آوری می‌کند.

در این گزارش آمده است که محققان ۱۷۰ میلیون دلار دارایی ارزهای دیجیتال قدیمی و غیرقانونی را از ۴۹ هک جداگانه از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ شناسایی کرده اند

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});