• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شود

  • کد خبر : 4750
  • 03 اسفند 1399 - 11:00
مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شود
یاز اکو - مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بیستم اسفند امسال انتخابات مجمع سهام داران عدالت در ۳۱ شرکت سرمایه گذاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پوررضایی در نشست مدیریت بازار سرمایه استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: پس از برگزاری مجمع عمومی ۳۱ شرکت‌ سرمایه‌گذاری در سراسر کشور و شکل‌گیری شرکت‌ها، مدیریت سرمایه سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، به دست شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و اعضای هیات مدیره‌ای که سهام داران آنان را انتخاب کرده‌اند، سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۹ میلیون نفر در کشور سهام عدالت دارند که ۳۰ میلیون نفرشان سهام دار غیرمستقیم هستند و بقیه سهامداران روش مستقیم را برای سهام خود برگزیده‌اند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: پنج مرحله برای ثبت شرکت‌های تعاونی حوزه سهام عدالت وجود دارد.

وی یادآور شد: مرحله اول تبدیل شرکت‌های تعاونی به شرکت سهامی عام در استان‌ها است که بیشتر این کار انجام شده و در قالب شرکت‌های تعاونی دیگر فعالیتی نداشته و شرکت‌ها به شرکت‌های سرمایه گذاری فعلی تبدیل شده‌اند.

همچنین برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها هستند که ماهیت آن به شرکت تعاونی استان‌ها تغییر کرده و هم اکنون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی محسوب می‌شوند.

پوررضایی تصریح کرد: برای اینکه این شرکت‌ها به ناشر بدل شوند، نیاز به طی مراحلی هستند که ثبت شرکت، پذیرش در بورس، دریافت نماد بورسی، انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و اصلاح اساس نامه از جمله این موارد است و وقتی این مراحل طی شد، شرکت‌ها به عنوان شرکت‌های ناشر استانی بورسی در سهام عدالت شناخته می‌شوند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی اضافه کرد: فرایند و تصمیم‌گیری درباره نحوه سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه به شرکت‌ها سپرده شده است.

وی در توصیه‌ای به سهام داران گفت: اگر قرار است فردا سودی به سهام داران پرداخت و در مجامع شرکت و کارت اعتباری دریافت کنند،  باید در سامانه سجام ثبت نام و کد بورسی دریافت کنند .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});