• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
13

لباس تشریفات نظامی دوره قاجار به موزه تبریز اهدا شد

  • کد خبر : 4754
  • 03 اسفند 1399 - 11:30
لباس تشریفات نظامی دوره قاجار به موزه تبریز اهدا شد
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: لباس سرتیپی ۱۱۶ ساله مرحوم سیدصمد احمدی، توسط نوه وی به موزه تخصصی قاجار تبریز اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مرحوم احمدی از مردان مبارز دوره قاجار در مقابل قوای روس بود و لباس سرتیپی وی در آن دوران به همراه یک جلد قرآن کریم چاپ سنگی توسط زهرا احمدی نوه وی به موزه قاجار اهدا شد.

وی اظهار داشت: موزه قاجار از جمله موزه‌های شاخص و تخصصی تبریز است که به صورت ویژه آثار متعلق به دوره قاجار در آن نگهداری می‌شود، این مجموعه فاخر همه ساله میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: مشارکت مردمی در حفظ آثار تاریخی دارای نقشی مهم و موثر است که به واسطه اهدای آثار تاریخی به موزه علاوه بر افزایش غنای آن‌ها، آثار بصورت تخصصی نگهداری می‌شوند.

حمزه زاده، ادامه داد: این استان به عنوان پیشگام عرصه موزه‌داری در کشور همواره نقشی موثر در صیانت از مواریث تاریخی داشته و به دنبال آن آثار تاریخی زیادی را با جای دادن در موزه‌های خود، به همگان معرفی کرده است.

در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اهدای لوح از اقدام شایسته خانواده احمدی در راستای اهدای این لباس به موزه تخصصی قاجار تبریز قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});