• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
13

روسیه و چین چشم‌انتظار فروپاشی آمریکا

  • کد خبر : 48526
  • 09 بهمن 1400 - 18:40
روسیه و چین چشم‌انتظار فروپاشی آمریکا
یاز اکو - نشریه National Interest در یادداشتی به فرضیه‌های عجیب و بسیار پیگیرانه محققـان سیـاسی چین و روسیه درباره قطعی بودن مساله فروپاشی در ایالات متحده آمریکا پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ نشریه National Interest در یادداشتی به فرضیه‌های عجیب و بسیار پیگیرانه محققـان سیـاسی چین و روسیه درباره قطعی بودن مساله فروپاشی در ایالات متحده آمریکا پرداخت.

نویسنده این یادداشت معتقد است که اگرواقعاً آینده ایالات متحده به همین اندازه منفی باشدکه دشمنانش مثل چین و روسیه وسایر دولت های ضد آمریکایی امیدوارند ،قطعاً این تجزیه وفروپاشی فـرصتی برای پیشبردجاه‌طلبیهای این قدرت ها هم خواهد بود.

به گفته نویسنده مقاله نشنال اینترست، بسیاری ازمحققان چینی کاملاً مطمئن هستندکه آمریکا بدلیل اختلافات داخلی درحال افول است و درکنفرانس‌ های بی‌سابقه‌ای که خودنویسنده هم بعضاً درآنها شرکت کرده است،سخنرانان روسی و چینـی پیش‌بینی کـرده‌ اند کـه فروپاشی ایالات متحده محتمل یا حتی اجتناب‌ ناپذیر است.

طبق این یادداشت منطق مطرح شده توسط چینی‌ ها و روس‌ ها معمولاً این گونه است که ایالات متحده تا سال ۲۰۴۰ در مرحله گذار جمعیتی از اکثریت سفیدپوست به اکثریت غیرسفیدپوست قرار خواهد گرفت. اما سفیدپوستان آمریکایی به ویژه محافظه‌ کاران قرار نیست قدرت را بصورت داوطلبانه به اکثریت غیر سفید پوست تقدیم کنند و در عوض آنها برای حفظ قدرت خود اقدام خواهند کرد و این جنگ احتمالی یا فروپاشی وتجزیه، به شدت به افزایش قدرت چین و روسیه، آن هم بدون نیاز به اجرای سیاست‌ های توسعه دهنده دموکراسی در کشورهایشان منجر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});