• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
بابایی‌اقدم مطرح کرد:

تبریز دارای بدترین حاشیه‌نشینی کشور

  • کد خبر : 4865
  • 04 اسفند 1399 - 9:23
تبریز دارای بدترین حاشیه‌نشینی کشور
یاز اکو - عضو شورای شهر تبریز گفت: در روز‌های اخیر در شهر تبریز که یکی از شهر‌های دارای بدترین حاشیه‌نشینی است، چندین واحد مسکونی در اثر رانش زمین تخریب شده است اما امکان اسکان خانوار‌های آسیب‌دیده را نداریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، فریدون بابایی‌اقدم امروز در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به زلزله اخیر در استان کهگیلویه و بویر احمد، اظهار داشت: بنده به عنوان نایب رئیس کمیسیون‌های شهرسازی کشور تذکری به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور، نمایندگان مجلس، مدیریت بحران کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارم.

وی ادامه داد: اخیراً زلزله‌ای به قدرت ۵/۶ ریشتر در شهر سی‌سخت به وقوع پیوست که خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما خسارات بسیاری به همراه داشته است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز، گفت: از ۴۵ بلای طبیعی ۳۵ مورد در ایران سابقه وقوع دارند و شهرهای ما به دلیل دارا بودن بخش قابل توجه جمعیت بالغ بر ۶۰ میلیون نفر در شرایط اسفناک زندگی می‌کنند و ۲۰ میلیون نفر از این ۶۰ میلیون جمعیت شهرنشین در مناطق مسئله‌دار زندگی می‌‌کنند و بالغ بر ۱۲ میلیون نفر حاشیه‌نشین و ۸ میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: انبوهی از اسناد، قوانین و سیاست‌ها را داریم که برای اصلاح وضعیت موجود وضع شده‌اند اما تا امروز این قوانین به‌درستی اجرا نشده و نمایندگان مجلس نیز نظارتی بر اجرای قوانین مصوب خود نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: در دنیا چهار مرحله برای مدیریت بحران وجود دارد که پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی و بازسازی است که در ایران تنها دو مورد مقابله و بازسازی اجرا می‌شود که کیفیت آن نیز جای بحث دارد.

بابایی‌اقدم با اشاره به مصاحبه آقای تابش، به عنوان رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: قابل توجه است که گفته‌اند ۱۰۰ میلیون تومان وام به عنوان نوسازی و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد شد و در کنار آن ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض برای تعمیرات واحدهای آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است که باید، متذکر شد: بهتر نیست به جای تخصیص این اعتبارات بعداز حادثه و حضور در مناطق حادثه دیده، قبل از وقوع بحران در مناطق در معرض آسیب برای کاهش اثرات بلایا در این مناطق هزینه کنیم؟

وی تصریح کرد: در روز‌های اخیر در شهر تبریز که یکی از شهر‌های دارای بدترین حاشیه‌نشینی به‌دلیل شرایط خاص توپوگرافیکی، زمین ساختی، کیفیت ابنیه و فقر ساکنین است، چندین واحد مسکونی در اثر رانش زمین تخریب شده است، اما دریغ از وجود امکان اسکان حتی یکی از خانوار‌های آسیب‌دیده.

بابایی‌اقدم ادامه داد: به نمایندگان مجلس پیشنهاد می‌دهم، نظارتی برای اجرای قوانین مصوب خود داشته باشند و به تعهدات دستگاه‌های متولی سیاست بازآفرینی ملی کشور نظارت داشته باشند.

عضو شورای شهر تبریز یادآور شد: الزام به رفع بدمسکنی و تولید مسکن در بافت‌های مسئله‌دار شهری در بلندمدت و ساخت اسکان موقت به منظور تخلیه و امداد و نجات اضطراری در حداقل زمان باید مدنظر دولت و شهرداری‌های کشور باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});