• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

ممنوعیتی برای واردات موز به گمرک ابلاغ نشده است

  • کد خبر : 4879
  • 04 اسفند 1399 - 10:30
ممنوعیتی برای واردات موز به گمرک ابلاغ نشده است
یا اکو - هیچ گونه ممنوعیتی برای واردات موز به گمرک اعلام نشده است بلکه کنترل واردات فرآیندی است که باید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی ایران در گفت و گوی درباره جزئیات واردات موز گفت: برخی اعلام کردند واردات موز ممنوع شده است، هیچ گونه ممنوعیتی برای واردات موز به گمرک اعلام نشده است بلکه کنترل واردات فرآیندی است که باید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دهد.

ارونقی گفت: سیاست گذار و تصمیم گیرنده در کنترل واردات موز ستاد تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت هستند و گمرک نقش یک مجری را دارد. زمانی که کالای سریع الفسادی مانند موز به بنادر و گمرکات وارد می شود، همه ارگان‌ها گمرک را مقصر می‌دانند که چرا اجازه ترخیص کالا را نمی‌دهد.

او ادامه داد: اینکه به صورت شفاهی گفته شود که واردات موز ممنوع است اما از طرفی ثبت سفارش انجام و کد منشا ارز آن به گمرک ابلاغ شود؛ گمرک موظف است ترخیص آن را انجام دهد که این امر هم صورت گرفت.

ارونقی گفت: یک محموله‌ موز به گمرک بازرگان رسیده بود و ما استعلامی از وزارت صمت و دفتر تنظیم مقررات صادرات و واردات داشتیم که با توجه به اینکه کد منشا ارز مورد تایید بانک عامل و بانک مرکزی قرار گرفته بود و مجوز‌های قانونی دیگر مانند مجوز قرنطینه اخذ شده بود، گمرک نسبت به ترخیص کالا اقدام کرد.

معاون فنی و امور گمرکی بیان کرد: با توجه به دپوی کامیون‌های موز در گمرک و بنادر، ستاد تنظیم بازار در تاریخ ۱۱ بهمن اجازه صادرات سیب به خارج از کشور و در قبال آن واردات موز با ارز حاصل از صادرات، را صادر کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});