• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
شهردار تبریز:

در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز خلاء های قانونی مرتفع شود

  • کد خبر : 4894
  • 04 اسفند 1399 - 11:30
در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز خلاء های قانونی مرتفع شود
یاز اکو - شهردار تبریز خواستار ارائه راهکارهای قانونی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریارنیوز، ایرج شهین باهر در جلسه شورای شهر با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر تبریز گفت: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز به شکل فعلی و فیزیکی دیگر اثرگذار نیست، چون در این صورت ما باید حتما ۲۴ ساعته در همه محلات مأمور بگذاریم تا از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود.
او افزود: در موضوع ساخت و ساز غیرمجاز، ضعف قانون از یک طرف موجب می شود تا فرد به راحتی ساخت و ساز کند و از طرف دیگر قانون نیز به ما اجازه نمی دهد وارد حریمی شویم که در آن ساخت و ساز غیرمجاز صورت می گیرد. چرا که ما قانونا حق ورود به محوطه و داخل ساختمان را نداریم، مگر اینکه حکم داشته باشیم.
شهردار تبریز در ادامه با اشاره به شفاف نبودن قانون در این مورد، گفت: تا ما بخواهیم پرونده تشکیل دهیم و موارد ساخت و ساز غیر مجاز را در ماده ۱۰۰ مطرح کنیم، مالک طبقه دوم و سوم را هم می سازد.
شهین باهر اظهار کرد: شورای اسلامی شهر محل سیاست گذاری و تصمیم گیری در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز است تا بتوانیم بر اساس آن عمل نماییم و مقابله کنیم. 
او گفت: در حال حاضر ما اعلام کرده ایم در بافت های فرسوده پروانه رایگان می شود، اما با این وجود، متاسفانه بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز را هم در همین مناطق شاهد هستیم.
شهردار تبریز در پایان یادآور شد: پیشنهاد می کنم بابت صدور پروانه رایگان در بافت های فرسوده، چک تضمین اخذ شود تا اگر تخلفی در مراحل احداث و اجرا صورت گیرد، بتوانیم چک ها را پس از طی مراحل قانونی به اجرا بگذاریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});