• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

زنگ خطر شیوع پیک چهارم ویروس کرونا در بناب به صدا درآمد

  • کد خبر : 4914
  • 04 اسفند 1399 - 12:45
زنگ خطر شیوع پیک چهارم ویروس کرونا در بناب به صدا درآمد
یاز اکو - فرماندار بناب گفت: گزارش ها حاکی از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان طی روزهای گذشته است و زنگ خطر شیوع پیک چهارم این ویروس به صدا درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، شهریار فتحی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب با اشاره به گذشت یک سال از شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد: امسال هم به جهت اوضاع حاکم کرونایی برنامه ها و جشن های چهارشنبه سوری لغو است.

وی با تأکید بر اینکه در صورت هرگونه سهل انگاری شاهد روزهای سختی در اسفند و فروردین ماه خواهیم بود؛ خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات مسئولین بهداشت و درمان نوع جدید ویروس کرونا که به ویروس جهش یافته انگلیسی شهرت یافته است، قدرت بیماری زایی و سرایت به مراتب بالاتری نسبت به نوع قبلی دارد و در صورت ابتلا به آن احتمال مرگ بیمار بسیار بالاست به گونه ای که چهار نفر از ۲۱ نفر مبتلا در سطح کشور جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

فتحی همچنین با تأکید بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات گفت: متأسفانه بسیاری از موارد جدید ابتلا به این ویروس ناشی از برگزاری دورهمی های خانوادگی، برنامه های جشن و عزا بوده است.

مصوبات ستاد کرونا لازم الاجراست

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب هم با بیان اینکه برای عملیاتی شدن مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا با هیچ کس تعارف نداریم؛ گفت: مصوبات این ستاد لازم الاجراست.

علیرضا دهقان بر همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی با متولیان بهداشت و درمان شهرستان تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی آماده همکاری کامل در خصوص اجرایی شدن مصوبات ستاد مقابله با کرونا است.

وی همچنین از مردم خواست با کاهش تردد خود به کنترل این بیماری کمک کنند و تردد در اماکن عمومی از قبیل بازارها، مراکز تفریحی و پارک ها به حداقل برسد و همچنین از برگزاری و یا شرکت در هر نوع تجمعی که بر خلاف استانداردهای فاصله گذاری اجتماعی است، پرهیز کنند.

این مقام قضایی تأکید کرد: با توجه به شرایط حاد و تکمیل ظرفیت بسیاری از تخت های بیمارستانی و افزایش روزانه تعداد بستری ها در صورت عدم رعایت چارچوب های ابلاغی روش های سختگیرانه تری اجرا خواهد شد.

دهقان اعلام کرد: در صورت عدم همکاری مسئولین و مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، دستگاه قضایی شهرستان آماده است نسبت به برخورد لازم با افراد خاطی اقدام کند و هر جا لازم باشد، دستگاه قضایی در کنار مسئولین و کادر درمان شهرستان قرار خواهد گرفت.

پروتکل زرد کرونایی در بناب رعایت نمی شود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب هم با بیان اینکه با توجه به بروز جهش در ویروس کرونا وارد ماراتن تازه ای از مقابله با ویروس شده ایم، گفت: هم اکنون هم پروتکل های منطقه زرد در این شهرستان رعایت نمی شود و اگر این وضع ادامه یابد شاهد اوضاع سخت تری طی روزهای آتی خواهیم بود.

 دکتر وحید رضایی با مهاجم، سرکش و آسیب رسان تر خواندن نوع جدید کرونا به فرایند انتشار این نوع کووید ۱۹ اشاره کرد و افزود: در شرایطی که نوع قبلی آن طی دو هفته زمان اپیدمی و واگیری را سپری می کند، اپیدمی نوع جدید به چند روز کاهش یافته است و به جرأت می توان گفت: هر جا رعایت پروتکل های بهداشتی ضعیف بود، نقطه آسیب پذیری نیز از همان جا شروع می شود.

وی همچنین با ابراز نگرانی از تجعمات احتمالی مراسم پایان سال و عید نوروز گفت: باید از هرگونه تجمع و ازدحام جلوگیری کرد چرا که کمترین مسامحه در این امر تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت و در واقع عید واقعی ما روزی است که کرونا درکشور برچیده شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4914

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});