• امروز : پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 27 June - 2024
10

افزایش صادرات اروپا به ایران در دسامبر ۲۰۲۰

  • کد خبر : 4948
  • 04 اسفند 1399 - 17:15
افزایش صادرات اروپا به ایران در دسامبر ۲۰۲۰
یاز اکو - بر اساس جدیدترین آمار مرکز تجارت اروپا، حجم تجاری ایران و 27 کشور اروپایی در سال 2020، 4463.1 میلیون یورو گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (5076.1 میلیون یورو ) 12 درصد کاهش پیدا کرده است. صادرات اروپا در سال 2020 نسبت به سال 2019، 15 درصد افت را نشان می‌دهد. ایران نیز در این سال، صادراتی به ارزش 712 میلیون یورو به اروپا داشته که در مقایسه با سال 2019، 5 درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، در بین ۲۷ کشور اروپایی، آلمان با صادرات کالاهایی با ارزش بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون یورو، رتبه اول صادرات را به ایران به خود اختصاص داده است. بعد از آن ایتالیا با ۵۶۱ میلیون یورو، هلند با ۳۶۳ میلیون یورو و فرانسه با ۲۵۴ میلیون یورو در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. ایران نیز در سال ۲۰۲۰، بیشترین میزان صادرات را به کشورهای آلمان (۲۶۴ میلیون یورو)، هلند (۱۱۴ میلیون یورو)، ایتالیا (۱۰۶ میلیون یورو)، اسپانیا (۵۶ میلیون یورو) داشته است.

بر اساس این گزارش، حجم تجارت ایران و اروپا در دسامبر ۲۰۲۰، ۴۴۰٫۷ میلیون یورو بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، ر۷ درصد کاهش پیدا کرده است. بیشترین میزان صادرات کشورهای اروپایی به ایران در این ماه گزارش شده است؛ با رقمی معادل ۳۸۶٫۳ میلیون یورو، اما همچنان نسبت به سال ۲۰۱۹، ۹ درصد افت را نشان می‌دهد. صادرات ایران نیز در این ماه رشد ۵ درصدی در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۹ داشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});