• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12
برای اولین بار در کشور؛

«مجازات سبز» در تبریز اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 5034
  • 05 اسفند 1399 - 12:30
«مجازات سبز» در تبریز اجرایی می‌شود
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: به ابتکار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز و با موافقت رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در راستای عزم عمومی برای ایجاد نهضت درختکاری و زنده کردن خاطره باغشهر تبریز، مجازات سبز در تبریز اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر در این خصوص اظهار کرد: تبریز که در زمان‌های نه چندان دور به باغ شهر مشهور بود، به دلیل بی‌توجهی‌های چند دهه اخیر، از سطوح سبز آن به طور چشمگیری کاسته شده است.

وی افزود: بر این اساس در دوره جدید مدیریت شهری، عزم خود را برای جلوگیری از تغییر کاربری فضاهای سبز، توسعه کمّی و کیفی فضای سبز تبریز با افزایش تعداد پارک‌های محله‌ای و جلوگیری از نابودی باغات تبریز و احیای باقیمانده آنها جزم کرده‌ایم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی شورای اسلامی تبریز به عنوان سال فضای سبز، اظهار کرد: تشکیلات قضایی استان نیز در راستای اهداف عالی شهرداری در حوزه فضای سبز و همدوش با مجموعه خدوم، اندیشمند و دلسوز فضای سبز تبریز، با تشکیل جلسات هماهنگی و همفکری با مسئولان فضای سبز این کلانشهر، سازوکار اجرای مجازات‌های سبز را مهیا کرده است.

شهین باهر ادامه داد: در این شیوه، قضات با استفاده از تکالیف قانونی مرتبط و اختیارات قضایی خود در صدور احکام، تهیه و کاشت درخت در سطح شهر را جایگزین مجازات‌های حبس یا جزای نقدی می‌کنند که این احکام تحت نظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز، اجرا و به تشکیلات قضایی استان گزارش می‌شود.

وی با قدردانی صمیمانه از تشکیلات قضایی استان و شخص رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، اظهار امیدواری کرد با عزم و نهضت عمومی، بتوانیم در کوتاه مدت، کمبود تعداد درختان تبریز را جبران کرده و شهری سرسبز و با نشاط و شاداب، به همشهریان عزیز و فهیم تبریز تقدیم کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});