• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
8

احداث درمانگاه تخصصی جلفا، خواسته مردمی است

  • کد خبر : 50422
  • 22 بهمن 1400 - 16:00
احداث درمانگاه تخصصی جلفا، خواسته مردمی است
یاز اکو - معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار تسریع در روند ساخت درمانگاه تخصصی جلفا شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تبریزمن، یوسف داداش‌زاده در این نشست با ارایه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، خواستار تسریع در ساخت درمانگاه تخصصی ارس شد و گفت: احداث درمانگاه اری یک خواسته مردمی است و درمانگاه فعلی جلفا که ساختمان فرمانداری سابق است در شان مردم منطقه نیست.

داداش‌زاده با تاکید بر اینکه نبود زیرساخت‌های مناسب درمانی علاوه بر اینکه کادر درمانی را با مشکلات عدیده ای مواجه می‌کند باعث عدم ارائه خدمات مطلوب به مردم و نارضایتی آنان می شود، افزود: براساس تفاهم‌نامه ارس با دانشگاه علوم پزشکی تبریز جهت ساخت درمانگاه تخصصی ارس، زمین موردنظر تحویل داده شده است و پیمانکار آن نیز مشخص شده است، از طرفی براساس تفاهمنامه، مقرر است در صورت اجرایی شدن مراحل ساخت، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت احداث درمانگاه از سوی سازمان اختصاص یابد و ما تقاضا داریم ساخت درمانگاه در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه یاد و خاطره شهدای کادر درمان شهرستان جلفا از جمله دکتر فدایی و دیگر شهدای راه سلامت را گرامیداشت و گفت: در شرایطی که کرونا سختی‎ها و محدودیت‌های زیادی را برای مردم و نگرانی‌های جدی را در جامعه ایجاد کرده بود، مدافعان سلامت شجاعانه و مخلصانه برای دفاع از سلامت جامعه و آسایش مردم تلاش های زیادی کردند.

داداش زاده افزود: در بحث گردشگری سلامت نیز سرمایه گذاران مختلفی در زمینه احداث کلینیک و مرکز تصویربرداری پیشرفته داریم که طرح های خود را به سازمان ارائه کرده اند ولی متاسفانه چون در صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت اشل جمعیتی مدنظر است و قرارگیری منطقه در نقطه صفر مرزی و منطقه آزاد بودن بعنوان امتیاز محسوب نمی شود مجوز صادر نمی شود و باعث دلسرد شدن سرمایه گذاران می شود که تقاضا داریم در این راستا اقداماتی انجام شود.

فعال‌سازی هرچه سریعتر پردیس ارس دانشگاه علوم پزشکی تبریز جهت جلوگیری از خروج دانشجویان در دانشگاه های کشورهای همسایه، تجهیز و فعال سازی اورژانس جاده ایواوغلی از دیگر موضوعات مهمی بود که داداش زاده در این نشست خواستار انجام فوری آنها شد.

اولویت اصلی، رفع معضلات مردم در حوزه سلامت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار ضمن تشکر از سازمان منطقه آزاد ارس بخاطر تلاش جهت پیشرفت منطقه گفت: هرچه منطقه آزاد ارس در شاخص های اقتصادی،فرهنگی و علمی رشد و پیشرفت داشته باشد، منشا خیرو برکت برای استان و شمالغرب کشور خواهد بود.
نقی پور اضافه کرد: منطقه آزاد ارس به عنوان پل ارتباطی با کشورهای حوزه اوراسیا، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه منطقه و اروپای شرقی، نقش مهمی را برای توسعه روابط اقتصادی ایفاء می کند و به موازات آن ارس علاوه بر تاثیر در رشد و اقتصاد استان می­‌تواند موجبات رشد و توسعه پیوسته در عرصه­‌های صادرات، اشتغالزایی و ارزآوری به کشور را فراهم آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را در جهت رفع کمبودها و چالش‌های حوزه سلامت به کار خواهیم برد تا شاهد رفع مشکلات سلامت در استان­ باشیم افزود: مهم‌ترین دغدغه و رسالت‌ مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان، رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت است و تیم روی کار آمده با تمام توان بسیج شده است تا نهایت خدمات را به مردم ارائه کنند و سعی می کنیم به نحوی برنامه‌ریزی شود که بتوانیم توازنی منطقی در تمام حوزه‌ها ایجاد کنیم.

نقی‌پور در ادامه اضافه کرد: حفظ سلامت جامعه تنها توسط یک سازمان نمی‌تواند محقق شود و هرچه همکاری بین بخشی در داخل استان بیشتر باشد این مهم بهتر محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به موارد مورد تاکید معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ضروری است طی هفته پیش رو کارگروهی مشترک بین ارس و دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شود و تمامی موارد، تفاهم‌نامه، راهکارها در این کارگروه مطرح و تصمیم گیری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});