• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
8

چرا روسیه اجازه نمی دهد کامیون ها به آذربایجان وارد شوند؟/۳ هزار کامیون در مرز مانده است

  • کد خبر : 51869
  • 03 اسفند 1400 - 12:30
چرا روسیه اجازه نمی دهد کامیون ها به آذربایجان وارد شوند؟/۳ هزار کامیون در مرز مانده است
یاز اکو - کامیون هایی که از روسیه به آذربایجان تردد می کنند 20 روز است که توسط گمرک روسیه ترخیص نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اخبار اقتصادی ایران-آذربایجان، پرتال خبری «حریت.آذ» در این باره نوشت: این کامیون ها توسط گمرک روسیه در داغستان نگهداری شده اند. بر اساس این گزارش، حدود ۳ هزار کامیون با بار کامل در گمرک باقی مانده است. رانندگان می گویند دیروز فقط ۴۵ خودرو از پل عبور کرده است. از خودروهای عبور کرده ۴۰ خودرو داغستانی و ۵ خودرو آذربایجانی است. خاطرنشان می شود که خودروهای متعلق به آذربایجان نیز خودروهای خالی بوده است. لازم به ذکر است که این تعداد به ۴۰ دستگاه کاهش یافته است، در حالی که روزانه ۲۰۰-۳۰۰ خودرو باید تردد می کردند.

۳ هزار کامیون در مرز مانده است

ناطق آخونداف رئیس اداره مطبوعات و روابط عمومی کمیته دولتی گمرک آذربایجان در این خصوص گفت: در روزهای اخیر تراکم نسبی کامیون ها در گمرک سامور در مرز با فدراسیون روسیه مشاهده شده است. دلیل آن کار ساخت و ساز در پست بازرسی گمرک در سمت روسیه است. بنابراین تردد بار روزانه از طریق پست گمرک سامور به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کامیون کاهش یافته است.

لازم به ذکر است از طریق پست گمرک سامور می تواند روزانه ۵۰۰ کامیون در دو خط کنترل صادرات و واردات یعنی مجموعا ۱۰۰۰ کامیون تردد کند. با این حال، زیرساخت پست بازرسی گمرک در سمت روسیه و تعمیرات و کار ساخت و ساز در حال انجام اجازه نمی دهد تا عبور و مرور کامیون ها افزایش یابد. گمرک کشورمان به منظور افزایش فرآیندهای تردد مرزی، به طور مرتب با همتایان خود در طرف مقابل گفتگو کرده و اقدامات مناسبی را برای رفع تراکم انجام می دهند.

بر اساس دستور رئیس جمهور الهام علی اف در مورد اقدامات مربوط به ساخت پست گمرکی«خانوبا»، کمیته دولتی گمرک در این راستا به کار خود ادامه می دهد. پس از اتمام ساخت و ساز، ازدحام در پست های گمرک در جهت شمال رفع خواهد شد. در حال حاضر پست گمرک سامور به صورت تشدید شده در حال فعالیت است و بار دیگر متذکر می شویم که رایزنی ها و گفتگوهای منظم با طرف مقابل برای کاهش ازدحام کامیون ها در حال انجام است.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});