به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حمیدرضا شهرکی ثانوی روز چهارشنبه در حاشیه دومین نشست سراسری ویدئو کنفرانسی در باره سفرهای نوروزی با میزبانی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است ۵۰ درصد حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی پیش فروش شود.
وی بیان کرد: این اقدام سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به دلیل این است که اگر تصمیم هایی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شود تعهد و نارضایتی ایجاد نشود.
شهرکی ثانوی یادآور شد: پیش از شیوع کرونا در نوروز ۱۳۹۸ بیش از هفت میلیون جابه جایی زمینی در کشور به ثبت رسید برهمین اساس امسال پیش بینی ۱۰ درصد بالاتر از آن ظرفیت در نظر گرفته شد و بر همان اساس برنامهریزی و پیش بینیها انجام میشود.
وی تاکید کرد: با وجود همه برنامه ریزیهای انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث سفرهای نوروزی تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است و پیش بینی لازم برای تغییرات احتمالی برنامهها برای رقم زدن سفری ایمن و مطلوب برای مسافران لحاظ شده است.
وی ادامه داد: همه تلاش این سازمان فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز است.
شهرکی ثانوی افزود: در زمان حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴هزار مینی بوس و ۳۰ هزار سواری پلاک عمومی از طریق تشکلهای صنفی، کانونها و شرکتهای حمل و نقل به نوعی در مسیر خدمت قرار دارند.
وی ادامه داد: در جلسههای هماهنگی مختلف و با توجه به رایزنی های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تامین امکانات مصرفی رانندگان به نحوی مسائل و مشکلات آنها برطرف و اگر ناوگان نیاز به تعمیرات دارد، انجام شود.
شهرکی ثانوی افزود: در زمان حاضر بیش از ۹۸ هزار راننده در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت حمل و نقل ساماندهی و مسئول ارائه خدمت در حوزه حمل و نقل عمومی به مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه در شیوه نامههای نوروزی امسال برشهای استانی در نظر گرفته میشود گفت: در این شیوه نامهها برای رعایت حقوق مردم و جابه جایی بین شهرهای استان به سفرهای درون استانی نگاه ویژهای شده است.
به گفته شهرکی ثانوی هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روان سازی و سرعت بخشی در ارائه خدمات متناسب با شان مردم است و تلاش این سازمان همواره بر این است که با توجه به نظارتها مردم برای داشتن سفری ایمن از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی یادآور شد: روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایت در اتوبوسها نصب میشود و مسافران میتوانند از طریق سامانه متمرکز راهداری و پلیس از طریق شماره تلفن هایی که اعلام می شود، تماس بگیرند و یا پیامک ارسال کنند.