• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

موافقین طرح صیانت، نماینده چند درصد مردم هستند؟ + اینفوگرافیک

  • کد خبر : 52241
  • 05 اسفند 1400 - 10:30
موافقین طرح صیانت، نماینده چند درصد مردم هستند؟ + اینفوگرافیک
یاز اکو - ​کلیات طرح موسوم به صیانت در حالی در کمیسیون مشترک به تصویب رسید که انتقادات گسترده ای به نحوه بررسی و رای گیری آن شکل گرفته است و حتی برخی آن را غیرقانونی عنوان کرده اند. فارغ از این مسائل، با توجه به آرای نمایندگان موافق این طرح، این افراد نماینده چند درصد مردم هستند؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادآنلاین، دیروز فیلمی در فضای مجازی از کمیسیون مشترک طرح صیانت منتشر شد که نشان می داد، کلیات طرح صیانت با ۱۸ رای موافق و یک رای مخالف تصویب شده است. پس از آن بود که واکنش های زیادی نسبت به این تصمیم صورت گرفت و حتی برخی این رای گیری را غیرقانونی خواندند.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‌کلیات جلسه امروز مورد بحث و مناقشه بود و طبق نامه معاونت قوانین مجلس، رای‌گیری امروز از لحاظ قانونی دارای ایراد و قابل پذیرش نیست.»

اما سوالی اصلی این است که نمایندگانی که دیروز به کلیات این طرح رای دادند، نماینده چند درصد مردم هستند؟

نگاهی به آرای نمایندگان موافق این طرح نشان می دهد که به طور متوسط ۱۶ درصد واجدین شرایط حوزه های انتخابیه به آن ها رای داده‌اند!

حسن نوروزی از اعضای کمیسیون از حوزه انتخابیه رباط کریم در حالی با حدود ۱۳۰ هزار رای وارد مجلس شده است که این رقم تنها ۸ درصد واجدین شرایط حوزه انتخابیه ایشان محسوب می شود.

الیاس نادران که با حدود ۸۴۲ هزار رای، درحالی بیش‌ترین رای را در میان نمایندگان کمیسیون داشته که تنها ۱۳ درصد واجدین شرایط حوزه انتخابیه تهران به ایشان رای داده‌اند.

جالب است بدانید که مجموع آرای این نمایندگان تنها یک میلیون و ۹۱۱ هزار نفر است. یعنی این نمایندگان در حالی برای ۸۵ میلیون نفر تصمیم می گیرند که فقط رای ۲.۲ درصد ایرانیان را دارند.

نکته: از حوزه انتخابیه تهران، با توجه به اینکه همه منتخبین از یک لیست هستند، فقط آرای آقای نادران که بیشترین رای را در مقایسه با سایر نمایندگان تهرانی حاضر در کمیسیون داشت، درنظر گرفته شده‌است.

موافقین طرح صیانت

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});