• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

پنج هزار مددجوی کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی به خودکفایی رسیدند

  • کد خبر : 5262
  • 06 اسفند 1399 - 20:17
پنج هزار مددجوی کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی به خودکفایی رسیدند
یاز اکو- جشن خودکفایی پنج هزار مددجو کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی عصر امروز در نشست با خبرنگاران آذربایجان‌شرقی در تبریز، خودکفایی پنج هزار مددجو در یک استان را یک ابتکار و افتخار دانست و جشن خودکفایی پنج هزار نفر را به معنای خودکفایی و به اشتغال رسیدن پنج هزار خانوار عنوان کرد.

بختیاری گفت: خودکفایی به منزله رها کردن مددجویان نیست بلکه  تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که این فرد به درآمد ثابت رسیده است، آن مددجو جدا نمی‌شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند، گفت: در حدود ۸۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

بختیاری اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شرایط بحران اقتصادی و کرونا نه تنها میزان کمک مردمی کاهش نیافته است بلکه با افزایش کمک‌های مردمی روبه‌رو شدیم.  

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی در بحث اشتغال یک استان پیشتاز است، سهم این استان در اشتغال را  ۹ هزار و ۸۴۰ مورد عنوان کرد.

بختیاری با اشاره بر اینکه ۵۲۰ جهیزیه در استان به زوجین تقدیم شد،گفت: ۲۰۰ جهیزیه در تبریز و ۳۲۰ جهیزیه با قیمت بالغ بر ۱۰ میلیون تومان برای هر جهیزیه به زوج‌های استان آذربایجان‌شرقی با رعایت تکریم آنها اعطا شد. 

وی در خصوص وجود مراکز امداد مخصوص بانوان توضیح داد: اداره بانوان در استان قم و چند استان دیگر به عنوان پایلوت راه اندازی شد که البته تدبیر خوبی هم بود چرا که ۶۳ درصد افراد تحت پوشش ما زنان هستند از این‌رو چه بهتر که مددکار این مددجویان نیز زن باشند. 

بختیاری در خاتمه از تشکیل مراکز نیکوکاری رسانه در کشور خبر داد.

ایجاد ۱۱ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد 

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی نیز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: کمیته امداد استان بیش از ۱۰۳ درصد کارکرد در اشتغال داشته است به طوریکه ۱۱ هزار شغل تاکنون محقق شده است و این آمار تا پایان سال به ۱۲ هزار خواهد رسید. 

محمد کلامی بیان کرد: در سال ۹۸ کلیه کمک‌های مردمی اعم  187 میلیارد تومان بود ولی در ماه در سال ۹۹ به ۲۹۷ میلیارد تومان رسید و ۳۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید. 

وی یادآور شد: ۱۴ اسفند سالگرد سالگرد تاسیس کمیته امداد خمینی(ره) است و یاد و خاطره آن را گرامی می‌داریم.

یادآوری می شود،  امروز با حضور رئیس کمیته امداد کشور، سامانه گویا ۳۱۸۴ (راه ارتباطی مردم با کمیته امداد) برای ارتباط سریع و آسان با کمیته امداد آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});