• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Saturday - 10 May - 2025
17
طلبه مطالبه گر سهند عنوان کرد:

این حق مردم سهند  است که بدانند مفاد قرار داد اتوبان چیست/تخلفات قانونی در احداث اتوبان تبریز_ سهند محرز است

  • کد خبر : 52736
  • 08 اسفند 1400 - 16:00
این حق مردم سهند  است که بدانند مفاد قرار داد اتوبان چیست/تخلفات قانونی در احداث اتوبان تبریز_ سهند محرز است
یاز اکو - با گذشت نزدیک به ۲۰ روز از اغاز بی صدای اخذ عوارضی در اتوبان تبریز_ سهند در میان موج اعتراضات مردم و فعالین فرهنگی و اجتماعی این اقدام غیر قانونی  و بدون اطلاع رسانی و مصوبه از میزان عوارضی ،همچنان بی هیچ ممانعت جدی  ازسوی مسئولین استانی و شهرستان ادامه دارد. هرچند اغلب  مردم سهند دراقدامی خود جوش تردد از این اتوبان را تحریم کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، فعالین فرهنگی و اجتماعی شهر سهند بارها خواستار شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد پیمانکار بخش خصوص  اتوبان هستند.

قرار دادی که با وجود درخواست نمایندگان مجلس و اهالی رسانه همچنان محرمانه تلقی شده و از انتشار ان سر باز زده می شود.

یکسال پس از بهره برداری از اتوبان تبریز _ سهند با وجود عدم تکمیل نواقصات ،مردم سهند ملزم به پرداخت عوارضی برای تردد دراین مسیر و به قول مسئولین مطالبه بزرگ مردم این شهر، شدند.

انهم بی خبر از اینکه در قرار داد مذکور چه خبراست؟ و چرا مردم این شهر پس از گذشت نزدیک به دو دهه انتظار وشنیدن وعده های بسیار برای احداث راه ،حال باید ۱۷ سال عوارضی بپردازند.

حجت السلام اسدالهی با بیان اینکه چرا باید یک قرار  داد عمرانی برای افکار عمومی محرمانه قلمداد شودگفت: این حق مردم است که بدانند چرا عوارضی می پردازند؟!

وی تصریح کرد: مگر می شود اداره مالیات بدون تعریف محل هزینه  مالیات از مردم طلب مالیات بکند؟ پس چرا در پروژه ای به این بزرگی هیچ عدد ورقمی منتشر نمی شود؟

وی تاکید کرد:چرا مفاد قراردادی که مردم سهند قرار است جبران وپرداخت کنند برای انها شفاف سازی نمی شود؟

طلبه مطالبه گر سهند نواقصات ازاد راه، همانند نبود روشنایی  و سیستم انتن دهی پس از گذشت یکسال از بهره برداری  را یاداور شد و اظهار داشت: بر اساس قانون ایمنی راهها و راه‌آهن مصوب  ۱۳۹۷/۲/۱۱ ماده ۱۴_ وزارت راه و شهرسازی مکلف است هنگام ایجاد راه های جدید و راه‌آهن گذرگاه‌های ضروری و مجاری لازم را در نظر گرفته و موجبات ارتباط دو طرف راه را احداثی را به نحو مقتضی فراهم کند،

وی افزود: همچنین براساس این مصوبه  وزارت پست و تلگراف و تلفن در مورد فراهم نمودن امکانات ارتباطی و وزارت نیرو در مورد تامین روشنایی راهها مکلفند حسب اعلام وزارت راه و شهرسازی در چارچوب مقررات موجود اقدام نمایند.

حجت الاسلام اسدالهی با انتقاد از  نبود زیر ساخت ها اتوبان تبریز_ سهند که وزارت راه براساس قانون مکلف به تامین ان بوده است گفت: چگونه برای راهی که از استاندارد های لازم ایمنی برخوردار نیست عوارضی می گیرید؟

وی در ادامه با اشاره به ماده ۱۹ قانون ایمنی راهها و راه‌آهن مصوب  ۱۳۴۹/۴/۷ تصریح کرد: وزارتخانه‌های راه و ترابری مکلفند علائم افقی و عمودی تجهیزات ایمنی لازم را در طول هر یک از راه های مربوطه مشخص و در محل مورد نیاز نصب و اجرا نمایند.

اما انچه اتوبان تبریز_ سهند می بینیم خلاف این مساله است.

وی گفت: انچه مسلم است این یک تخلف و ظلم در حق مردم است که برای رفت و امد و به خانه خود ملزم به پرداخت عوارضی شدند انهم برای قرار دادی که نقاط مبهم فراوانی دارد.

این طلبه و فعال اجتماعی با طرح این سوالها از مسئولین مربوطه خواست تا پاسخ گویی افکار عمومی باشند.

وی گفت: آیا احداث پل تقاطع لاله جزء این قرارداد بوده است؟ مبلغ این قرارداد چقدر و واریزی شرکت عمران چقدر  میزان بوده است؟  قیر تامین شده این پروژه از طرف شرکت عمران بوده؟ ۱۰ هزار تن یا بیش از ۱۰ هزار تن؟

و سوال اخر اینکه آیا حسابرسی این قرارداد پس از گذشت یکسال از بهره برداری انجام شده است؟

حجت الاسلام اسدالهی گفت: مردم باید برای چرایی  پرداخت عوارضی برای اتوبان ناقص تبریز_ سهند قانع شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});