• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
با موضوع بررسی چالش های ناوگان حمل و نقل جاده ای؛

جلسه ی کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی آذربایجان شرقی برگزار شد

  • کد خبر : 5326
  • 07 اسفند 1399 - 14:30
جلسه ی کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی آذربایجان شرقی برگزار شد
یاز اکو -جلسه ی کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با موضوع بررسی چالش های ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در راستای اجرای مصوبه شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جلسه کارگروه شورا گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور رضا کامی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز، بخشی از فعالان بخش خصوصی و همچنین مدیران و کارشناسان دستگاه های دولتی با موضوع بررسی چالش های ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در راستای اجرای مصوبه شورا برگزار شد. 

رضا کامی، عضو هیات رییسه اتاق تبریز در این جلسه با اشاره ای به مشکل نوسازی و واردات ناوگان حمل و نقل باری به کشور گفت: در راستای حل این مشکل پیشنهاد می شود که نسبت به واردات انبوه کامیون اقدام شود و سپس این کامیون ها به صورت اقساطی در اختیار شرکت ها قرار گیرند. 

وی ادامه داد: چند سال پیش در اتاق ایران در این زمینه در کمیسیون حمل و نقل صحبت ها و پیشنهاداتی ارائه شد ولی نتیجه لازم را نگرفتیم اما در شرایط کنونی اگر به درستی به این بحث ورود نیافته و راهکار آن را نیابیم، کشور ایران در زمینه حمل و نقل کالا، عقب خواهد ماند.

در این نشست فعالان بخش خصوصی و حوزه حمل و نقل باری، وجود ناوگان باری فرسوده را مانعی در برابر توسعه تولید و صادرات دانسته و وضعیت موجود و افزایش کرایه های حمل و نقل را زمینه ساز افزایش قیمت تمام شده محصولات دانستند که این وضعیت هم به ضرر تولیدکننده و هم صادرکننده خواهد بود.

همچنین فعالان این حوزه، روند ثبت نام برای واردات خودرو و ترخیص آن را بسیار پیچیده عنوان کرده و از بروکراسی های اداری و همچنین نبود تسهیلات و مشوق های لازم در این راستا گلایه مند بودند.

در پایان جلسه مقرر شد، لیستی از افرادی که برای واردات کامیون و دیگر وسایط حمل و نقل باری ثبت نام کرده و در روند ثبت نام و یا ترخیص کامیون به مشکل برخورده اند، به دبیرخانه شورای گفتگوی استان تحویل داده شود تا موانع موجود در این زمینه شناسایی گردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});