• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
10

سونی و هوندا شرکت مشترک خودروهای الکتریکی تاسیس می کنند

  • کد خبر : 53607
  • 14 اسفند 1400 - 14:00
سونی و هوندا شرکت مشترک خودروهای الکتریکی تاسیس می کنند
یاز اکو_قرار است این مجموعه تخصص هوندا در حرکت و فناوری ، شبکه و تخصص سونی در زمینه سرگرمی را گرد هم آورد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت گروه سونی اعلام کرد: این دو برند ژاپنی امیدوارند تا پایان سال جاری شرکت خود را با فروش اولین مدل الکتریکی خود که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ آغاز شود، تاسیس کنند.

این اعلام پس از رونمایی سونی در ژانویه از یک نمونه اولیه جدید، خودروی الکتریکی Vision-S و اعلام یک شرکت تابعه جدید Sony Mobility برای کشف ورود به بازار خودروهای برقی منتشر شد.

کنیچیرو یوشیدا، رئیس گروه سونی، در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه سونی و هوندا شرکت‌هایی هستند که شباهت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، ولی حوزه‌های تخصص فناوری انها بسیار متفاوت است.

من معتقدم این اتحاد که نقاط قوت دو شرکت ما را گرد هم می‌آورد، فرصت‌های زیادی را برای آینده تحرک ارائه می‌کند.»

در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک، توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا، گفت :بحث در مورد همکاری زمانی سرعت گرفت که کارکنان هوندا و سونی در یک کارگاه مشترک که سال گذشته برگزار شد شرکت کردند.

هوندا مسئولیت تولید اولین خودروی را بر عهده خواهد داشت، اما هر دو شرکت در زمینه طراحی، فناوری و فروش با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

هوندا خودروی کاربردی اسپرت CR-V و پلاگین هیبریدی Clarity را می سازد و در حال حاضر برنامه خودروهای الکتریکی خود را دارد و با جنرال موتورز همکاری می کند تا پلتفرم های خودروهای برقی را در آمریکای شمالی به اشتراک بگذارند.

با افزایش نگرانی در مورد تغییرات آب و هوایی، خودروسازان بزرگ جهانی به طور فزاینده ای خودروهای الکتریکی و هیبریدی را در اولویت قرار داده اند.

در حال حاضر، حدود ۱۰ درصد از فروش خودروهای اروپایی به خودروهای برقی اختصاص دارد و این رقم در ایالات متحده تنها ۲ درصد است.

اما تقاضا در حال رشد است و دیگر خودروسازان بزرگ از جمله رقبای ژاپنی هوندا در حال سرمایه گذاری پول و منابع در خودروهای الکتریکی هستند.

در اوایل سال جاری، اتحادیه خودروهای نیسان قول داده بود تا سال ۲۰۳۰ ۳۵ مدل الکتریکی جدید ارائه دهد و در مجموع ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بخش اعلام کرد.

تویوتا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان، اخیراً هدف فروش خودروهای برقی خود در سال ۲۰۳۰ را در یک برنامه بلندپروازانه‌تر برای این بخش، ۷۵ درصد افزایش داده است.

و هفته گذشته، فولکس واگن، غول خودروسازی آلمان، اعلام کرد که در حال طراحی برنامه‌هایی برای بروز رسانی برند لوکس پورشه خود است، زیرا به دنبال جمع‌آوری سرمایه برای انتقال به خودروهای الکتریکی است.

با افزایش نگرانی ها در مورد آلودگی و تغییرات آب و هوایی، همه خودروسازان جهان در حال توسعه وسایل نقلیه الکتریکی بدون آلایندگی هستند ، اما آنها با رقابت سختی از سوی تازه واردانی مانند تسلا روبرو هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});