• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری در کاهش آلودگی هوا موثر است

  • کد خبر : 54117
  • 17 اسفند 1400 - 16:00
نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری در کاهش آلودگی هوا موثر است
یاز اکو - مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: نوسازی و توسعه‌ی حمل‌ونقل عمومی برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حسن عباس نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده توسعه و نوسازی ناوگان‌های اتوبوس‌های شهری یکی از راهکارهای موثر کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز بوده و در این راستا خوشبختانه با همکاری شهرداری ۱۹ دستگاه اتوبوس شهری از ایران خودرو دیزل به مبلغ حدود ۸۵۰ میلیارد ریال خریداری و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: توجه به اهمیت ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم بر اساس آمار و اطلاعات موجود بیش از ۶۰ درصد آلودگی هوای تبریز به ویژه در فصول سرد سال ناشی از منابع متحرک بوده و یکی از بهترین راهکارهای برون رفت از این مشکل نیز تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

عباس نژاد افزود: از نظر وضعیت فنی اتوبوس‌های شهری دارای مشکل هستند بطوری که در ترددهای شهری به وضوح می‌توان وضعیت آلایندگی اتوبوس‌ها را مشاهده کرد و امیدواریم با توجه مسئولین شهری در آینده شاهد بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی شهر تبریز باشیم.

وی با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و نقش آن در کاهش آلودگی هوا و ترافیک درون شهری تاکید کرد: اتوبوسرانی در صف اول خدمات دهی به شهروندان در حوزه حمل‌ونقل عمومی قرار دارد و باید به امکانات و اتوبوس‌های جدید مجهز شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});